Gå til innhold

Valgkamp 2009 - viktigste saker?

Anbefalte innlegg

sattsing på infrastruktur, skatter og lavere avgifter, spesielt de som tjener miljøet , redusert innvandring

og sattsing på barna våre, det partiet som setter dette øverst på planen er mitt parti.

og privatiserting , det skaper flere arbeidsplasser og et bredere tilbud, sier ikke at alt det statseide vi har nå skal bort , men vi kan åpne for privatisering hvis noen føler for det.. nå er det jo en begrensing på hva som er lov å privatisere.. noe som er helt idiotisk.. vi har jo en del privat eide "sykehus" nå, og staten bruker jo dem for å få reduserte sykehus køer, tenk dere hvo mye det koster,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del:

Økte bevilgninger til forsvaret, økte bevilgninger til FoU, mindre bistand, strengere innvandrings- og asylpolitikk (få orden på de som oppholder seg ulovlig i landet, få et system som gir oss makt til å pælme asylsøkere som ikke skal være her tilbake der de kom fra), effektivisering av helsesektoren, mer satsing på infrastruktur (veier/tog), samt sannsynligvis en drøss med saker som jeg ikke kommer på i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Det er viktig å kunne se baksiden av medaljen også, dyr bensin fungerer kanskje på østlandet, men ikke ute på bygda! Her er folk avhengige av bil.

Eksempel: Jeg bor 1 time fra Bergen. For at jeg skal kunne ta buss til nabobygda, må jeg først gå 2km til bussstoppen, og så går det bare buss hver 2 - 2,5 time. Og NÅR bussen kommer koster det meg 23kr å dra ca. 7kilometer.

Så må det gå opp for noen at vi i lille Norge ikke kan redde verden når det gjelder klima.

Det er naturligvis synd at økte bensinpriser går negativt utover noen, men det er tross alt bedre enn at verden går under. (Dramatisk trommeslag! :ohmy: ) Jeg har bodd i en situasjon ganske lik din, og det ente ofte opp med at jeg gikk eller syklet de ni kilometerne til nabobygda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...