Gå til innhold

Maxx Perf og plassering

Anbefalte innlegg

Tror jeg har gjort en gedigen brøler.

har satt min radiator i toppen av kabinettet, på radiatoren har jeg 2 enermax 120 mm vifter på det laveste turtall som trekker luft gjennom radiatoren og blåser ned i kabinettet.

På min xp2100 har jeg en Magnum 390 blokk og på gpu har jeg en magnum gpu blokk. Dette er på et asus a7v8x hk.

Med dette oppsettet ligger jeg på ca 55 grader idle og 60 load.

Dette er målt med speedfan 4.08, med asus probe får jeg 37 grader og det er alt for lite.

Systemet er satt opp følgende:

Vanntank -> Pump -> Radiator -> Cpu -> Gpu -> tilbake i vanntanken.

Noen som har noen invendinger på hvordan systemet er satt opp eller om viftene står feil.. osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er viktig er at hvis viftene dine blåser inn lønner det seg å ha noen andre vifter som blåser den varme lufta ut.

Snur du viftene så de blåser ut gjennom radiatoren bør du ha noen vifter som blåser inn "kald" luft. Så du ikke får overtrykk eller undertrykk.

Prøv deg fram.

Lenke til kommentar
Tror jeg har gjort en gedigen brøler.

har satt min radiator i toppen av kabinettet, på radiatoren har jeg 2 enermax 120 mm vifter på det laveste turtall som trekker luft gjennom radiatoren og blåser ned i kabinettet.

På min xp2100 har jeg en Magnum 390 blokk og på gpu har jeg en magnum gpu blokk. Dette er på et asus a7v8x hk.

Med dette oppsettet ligger jeg på ca 55 grader idle og 60 load.

Dette er målt med speedfan 4.08, med asus probe får jeg 37 grader og det er alt for lite.

Systemet er satt opp følgende:

Vanntank -> Pump -> Radiator -> Cpu -> Gpu -> tilbake i vanntanken.

Noen som har noen invendinger på hvordan systemet er satt opp eller om viftene står feil.. osv?

Hvorfor er 37 grader alt for lite? Det er da mange som har liknende eller lavere temp på CPU under last. Eneste feilen du kunne gjort for å få så høye temperaturer måtte være om du hadde rekkefølgen Vanntank, Pumpe, Radiator, vanntank og glemt å koble til CPU og GPU :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...