Gå til innhold

Hjelp til litt excel problemer.

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg driver å setter opp et komplett regnskaps dokument i excel for et sameiet, ikke store greiene, men når jeg ikke har altfor stor greie på det blir det litt hektisk.

Jeg har 1 dokument med 4 ark. Jeg ønsker å kun notere i 1 av arkene mens de 3 andre blir automatisk fylt ut av informasjonen som jeg legger i arket jeg skriver i.

De 4 forskjellige arkene består av

Ark1: Driftsregnskap

Ark2: Utskrift (Her jeg noterer)

Ark3: Leilighet 1

Ark4: Leilighet 2

Så når jeg legger inn at feks leilighet 1 har betalt inn 1000kr i husleie så vil jeg at dette skal komme automatisk inn på Ark3. Her ønsker jeg også at den blir lagt inn under riktig kolonne etter hva jeg har skrevet som dato når den blir satt inn. OG om jeg legger inn at jeg har betalt en strømregning i Ark2 vil jeg da at den skal automatisk føres inn i Ark1 under strøm kolonnen.

Jeg har da satt opp egne kolonner hvor strøm har fått en fast verdi på 2.1. Forsikring av feks fått en fast verdi på 2.2. Mens leilighet 1 har en fast verdi på L.1 og leilighet 2 har L.2.

Problemet mitt er da å få Excel til å lese arkene og forstå at om L.1 dukker opp i riktig kolonne skal den hente verdien som jeg har satt mens også sjekket datoen, og slutter datoen på x.1. så blir den plassert i januar kolonnen og slutter den på x.3. så blir den plassert i mars kolonnen.

Jeg har dessverre ikke mulighet til å legge opp selve .xls dokumenter her fordi diskusjon.no tillater ikke å legge opp .xls filer.

test.zip

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...