Gå til innhold

Hvilket Skjermkort er best til dette oppsettet?

xpokerx

Anbefalte innlegg

Hey!

Brodern skal ha seg ny gamer pc og jeg skal bygge den for han. Jeg har valgt ut deler og som jeg tror er bra. Det eneste jeg er mest usikker på er skjermkort. Er et år siden jeg bygde min egen så jeg vet ikke hvilke skjermkort som er gode i dag.

Takk på forhånd8)

post-143759-1229084980_thumb.jpg

Endret av xpokerx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, mange forskjellige merker å velge mellom for tiden.

Gikk litt i surr for meg også. Har mest erfaring med Nvidia GeForce.

Du må se på klokkehastighet og lignende ting når du sammneligner skjermkort i dag. Minne på 512mb kan være nok for de fleste, men noen vil nok mest ha 1gb. Siden det er gaming burde du satse litt større på skjermkortet enn ellers, om du planlegger å kjøre GTA IV og slikt med god grafikk.

Så lenge hovedkortet har PCIx16 port(er) så kan du få til de fleste, sørg for som jeg selv sløvet med var å ha nok strøm til diverse kort.

GLHF

Lenke til kommentar
  Hypex skrev:
Nja, mange forskjellige merker å velge mellom for tiden.

Gikk litt i surr for meg også. Har mest erfaring med Nvidia GeForce.

Du må se på klokkehastighet og lignende ting når du sammneligner skjermkort i dag. Minne på 512mb kan være nok for de fleste, men noen vil nok mest ha 1gb. Siden det er gaming burde du satse litt større på skjermkortet enn ellers, om du planlegger å kjøre GTA IV og slikt med god grafikk.

Så lenge hovedkortet har PCIx16 port(er) så kan du få til de fleste, sørg for som jeg selv sløvet med var å ha nok strøm til diverse kort.

GLHF

Ja, det skal jeg huske på.

Lenke til kommentar
  Hypex skrev:
BTW Hille, jeg fikk med en CF bridge.

Går det bare an å bruke på HDRadeon kort? Har en viss følelse at det ikke er kompitabelt med andre kort en AMD kort.

Det vil fungere på ATI kort ja. ATI kort funker i CF med andre ATI kort.

Nvidia kort funker i SLI med hverandre. Det funker ikke å sette et ATI kort i CF/SLI med et Nvidia kort. Men Det funker å bruke Nvidia kort som physix med et ATI kort på grafikk, men da trenger du ingen bru mellom dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...