theresaaa Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ok, det har seg sånn at da jeg begynte på allmennfag i 2006, fikk vi tilbud om å kjøpe pc gjennom skolen eller leie. Jeg valgte å kjøpe en pc, men som da ble stående på fylket, ikke meg som enkeltperson. Opp i gjennom de to årene har det vært utrolig mye feil, flere harddisker har krasjet, blåskjermer i hytt og pine og jeg har til og med fått skiftet tastatur TWICE! Tror jeg har en magnetisk feil som ødelegger alle pc'er innenfor et visst område. Uansett! Torsdag for tre uker siden leverte jeg inn dataen pga skjermfeil, hvorpå pcen ble stjålet! Nå har det gått tre uker som sagt, hvorav IKT-ansvarlig har hatt ferie i én av dem. PC'en ble bestilt I GÅR, visstnok på grunn av forsikringtrøbbel. I mens lever jeg med en pc med Windows 2000 Professional, ugg. Var nettopp nede på IKT-kontoret og fikk beskjed om at pc'en var bestilt, men at det ble noe trøblete å få den klar i løpet av neste uke, og at jeg antakeligvis ikke får den før etter nyttår. Og da kom hun med utsagnet om at jeg i hvertfall skulle "få låne den, men at det ikke var sikkert om det var nettopp denne pc'en jeg skulle få". Jeg kjenner at blodet bobler i huet, og lurer på om det er noe som helst jeg får gjort for å få fortgang eller at noe som helst skal skje.. Eller skal jeg bare la det flyte og nøye meg med en gammel pc hvor jeg ikke engang får ladet mp3spiller pgs utdateringerm, inntil jeg får ny utti januar en gang? Ikt har tidligere vært dønn trege, og begynner å bli litt lei. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Høres ut som skolen jeg gikk på. Du har fått låneprodukt, dem har bestilt ny. Jeg mener at du bare skal la dette flyte. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Høres ut som skolen jeg gikk på. Du har fått låneprodukt, dem har bestilt ny. Jeg mener at du bare skal la dette flyte. Pcen jeg har fått låne er ekstremt utdatert, det er mange programmer osv som ikke fungerer på den. Nå har det gått tre uker og jeg får ikke den nye før etter nyttår, og det er heller ikke sikkert at det er denne pcen jeg får til odel og eie. Begynner å bli litt lei i grunn. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Du får ikke ladet mp3spilleren din? Mangler pcen USB? Du står ikke særlig strekt i dette pga. at du har fått låneprodukt. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Har USB-port, men det funket ikke allikevel. Joda, men det må da finnes noen grenser for hvor lenge det er akseptabelt? Hvis ikke så kan de jo ta inn kjøpt pc ved første skoledag, gi ut lånepc'er som er åtte år gamle, og så beholde kjøpepcene så lenge de vil? Godt mulig at jeg bare skal gi f, men syns dethøres ulogisk ut. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Om det av praktiske grunner er vanskelig å få levert varen før over nyttår, så er det ikke stort du kan gjøre. Men du har jo fått beskjed. Klart, det skal ikke ta alt for lang tid, men nå i julestria får man bare venne seg til å vente litt, alt går tregt nå. Hva mener du dem skal gjøre da? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Dessuten er det vel ikke IKTs problem at du ikke får ladet MP3-spilleren din? De har et problem om den ikke kan kjøre programvare du trenger for skolearbeidet, derimot Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 hvorfor i all verden kjøpte du pc gjennom skolen? Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 hvorfor i all verden kjøpte du pc gjennom skolen? Fordi det var enten det eller å måtte leie, siden jeg ikke hadde bærbar fra før, og allmennfag nå er databasert på skolen vår. Det med mp3-spilleren var bare for å demonstrere hvor utdatert den er. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Men den pcen du har fått lånt, den kan kjøre skolens programvare? Altså, du får til å bruke den på skolen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det virker på meg som at du er en av de få brukerne som klarer å ødelegge alt de kommer over. Altså, to tastatur, flerfoldige harddisker, blåskjermer i hytt og pine. Jeg tror du skal være glad for at du i det hele tatt har fått ett låneprodukt. At du ikke klarer å lade mp3-spilleren din er vel heller ikke datamaskin, med mindre den ikke har USB. Jeg vil helt klart si at dette enten er inkompetanse fra din side, eller at du har vært usedvanlig uheldig med din maskin. Aldri i min histore som IT-tekniker har jeg hørt om noe liknende. Jeg kan ikke se for meg at noen produsent av bærbare maskiner har så dårlig kvalitet på produktene sine. Uansett så har skolen utført sin plikt i forhold til deg, de har gitt deg ett produkt som du kan nytte mens du venter på reperasjon. Det jeg ikke forstår er hvorfor det tar lang tid å få fikset fysiske feil på maskinvare. Her hos oss så har vi 24t service, det vil si at tekninker kommer på stedet og fikser gjenstanden her hos oss. Om gjenstanden ikke kan fikses her hos oss, så tar de den med seg og sender den med ilbud, dette har aldri tatt mer enn 48 timer. Enten så har din skole en helt latterlig avtale med sin leverandør eller så er det du som er skyld i skadene slik at skolen må få tilsendt deler og selv bytte disse. Da er det ikke rart om du ikke er førsteprioritet, nettopp fordi at jeg også plasserer de som gang på gang klarer å ødelegge maskinen sin, nederst i bunken for reparasjoner. Jeg opplevde f.eks en bruker som knuste skjermen på bærbaren sin 2 - to - ganger på 1 måned. Det var ikke akkurat Speedy Gonzales som jobbet med maskinen hans. I tillegg så var det diskusjoner om hvorvidt brukeren selv måtte betale det reparasjonen kostet, i alle fall, dekke delene. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 ... visstnok på grunn av forsikringtrøbbel. Regner med det er derfor det tar så lang tid. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Når pcen ble STJÅLET, kan det umulig være min feil? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 hvorfor i all verden kjøpte du pc gjennom skolen? Fordi det var enten det eller å måtte leie, siden jeg ikke hadde bærbar fra før, og allmennfag nå er databasert på skolen vår. Det med mp3-spilleren var bare for å demonstrere hvor utdatert den er. jeg prøver igjen, hvorfor i all verden kjøpte du pc gjennom skolen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Når pcen ble STJÅLET, kan det umulig være min feil? Ble den stjålet mens den var i din varetekt eller mens den var i skolens varetekt - dette kom ikke tydlig frem av det første innlegget ditt synes jeg. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Når pcen ble STJÅLET, kan det umulig være min feil? Ble den stjålet mens den var i din varetekt eller mens den var i skolens varetekt - dette kom ikke tydlig frem av det første innlegget ditt synes jeg. Jeg hadde levert den inn til servicekontoret pga en feil, så ble den og sytten andre pcer stjålet. Mens den lå hos servicefolkene. Ja, jeg får gjort det jeg skal skolemessig, men det er like fordømt en pc jeg har kjøpt og betalt, som skal fungere på samme måte som den jeg har hatt i tre år? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 mener man har krav på et liknende produkt?! Vi har ALDRI gitt ut en lånepc her som er 3 år gammel, går kun i T400 og T61 gitt Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Levering av bærbare nå for tiden går ekstremt tregt, det samme gjør deler også. Vi har også en elev som greier å ødelegge pcen i hytt og pine, neste gang han kommer skal vi sjekke hele maskinen for eventuelle skader. Ellers så har vi en del problemer med PCer utlevert sommeren 2007 (Dell Latitude D531), tyder på at de blir fort slitte? Ellers så har vi Dell D100L som reservemaskiner ~ Mortis360 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Når pcen ble STJÅLET, kan det umulig være min feil? Ble den stjålet mens den var i din varetekt eller mens den var i skolens varetekt - dette kom ikke tydlig frem av det første innlegget ditt synes jeg. Jeg hadde levert den inn til servicekontoret pga en feil, så ble den og sytten andre pcer stjålet. Mens den lå hos servicefolkene. Ja, jeg får gjort det jeg skal skolemessig, men det er like fordømt en pc jeg har kjøpt og betalt, som skal fungere på samme måte som den jeg har hatt i tre år? Kjære deg, Dette er bare midlertidig, det ordner seg skal du se. Fatt mot og se fremover mot lysere tider, nå snur jo sola snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå