abene Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Microsofts program mot skadelig programvare førte til at normale programmer ble utsatt for en skade. Les mer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Og microsoft legger seg til rekka av andre leverandører som har gjort det samme, norman , avg etc... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 HMMMMMMMMMM Er det derfor skjermdriveren min klikka banas igår kanskje..... Andre som har opplevd noe? Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 For ca en uke siden begynnte pc'n å henge seg opp og jeg fikk grønn skjerm. Er vi i samme båt KenBjork? Jeg har to hd3870 kort. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) HTPCen min ble også berørt av denne siste M$-oppdateringen. Jeg har en 1920x1080-TV koblet til, og jeg kjører selvsagt 1-1 pixelmapping på den. Etter oppdateringen til M$, var oppløsningen satt til 800x600. Da jeg valgte 1080p, så fikk jeg det, men ikke med 1-1 pixelmapping (den brukte ikke hele skjermen lenger), så bildet ble dårlig. Jeg fant etterhvert ut hvordan jeg kunne få alt tilbake til slik det skulle være, men det er irriterende når ting blir herpet slik . Jeg har også ATI/AMD-skjermkort, slik som Hiss. Så det virker som om oppdateringen herper med driverne til disse. Endret 12. desember 2008 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kanskje det som gjør at jeg får feilmelding om manglende fil tilhørende min ATI-driver ved oppstart? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jepp, er nok derfor. Så på tide å reinstallere ati driveren for dere gutta. Lenke til kommentar
Helstrøm Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ironisk at den fjernet avinstallasjonsfilene til to microsoft produkter da Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 For ca en uke siden begynnte pc'n å henge seg opp og jeg fikk grønn skjerm. Er vi i samme båt KenBjork? Jeg har to hd3870 kort. Grønn skjerm? Har Microsoft gått lei blå skjerm og byttet farge kanskje (ironi)? :!: Prøv å installer nyeste skjermkortdriver på nytt og se om det hjelper. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Fikk grønn skjerm selv etter reinstallasjon av ATI driver, pga feilmelding med denne. Du må inn i kontrollpanelet og ta vekk krysset/haken i "use extended display identification data (EDID)". Da blir grønnfargen borte. Denne finnes under Catalyst control center -> digital panel (DVI) -> Avivo color. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Etter denne oppdateringen begynte PC-en å henge som faen. Alt startet opp og skrudde seg av, bare at det tok 1000 ganger lenger tid enn normalt. Bruker Comodo Firewall, som plutselig nagget om at noe rart hadde skjedd og at oppstarten ikke hadde skjedd på vanlig måte, og gav en eller annen obskur feilmelding ("kan ikke starte programmet herfra, start HERFRA" ). Avinstallerte Comodo fra safemode, og så funket alt igjen. Jeg kan ikke finne noen annen logisk grunn enn at denne oppdateringen forårsaket dette.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Google Chrome var plutselig borte på min PC, regner med dette er grunnen da. Kanskje det ble en litt for stor konkurrent til IE Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg skrudde av pcen og den fullførte updates før den slo seg helt av (som den alltid gjør i vista). skjermen ble plutselig svart, men pcen var fortsatt i gang. Den slo seg av etter rundt 3 minutter. Slo den på og alt var fortsatt svart. Brukte svenskeknappen og slo den på igjen og alt fungerte som normalt. Merkelig, men vil tro dette også hadde noe med updaten å gjøre.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Google Chrome var plutselig borte på min PC, regner med dette er grunnen da. Kanskje det ble en litt for stor konkurrent til IE Hadde vært typisk MS Lenke til kommentar
G Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Ikke særlig smart programvaredesign av Microsoft. Her kunne Microsoft gjort mye for brukeropplevelsen. F.eks. kunne programmet gitt dialog til brukeren, med påfølgende karantene dersom brukeren velger å trykke Ja / Ok til å fjerne de skadelige filene. Det er jo flere andre sikkerhetsprogramvare som fungerer på en måte som ligger nært dette som jeg foreslår. Det at en kan legge noe i karantene gjør jo at en også kan ta det ut av karantenen, dersom en finner ut at det er tryggt å friskmelde filene. Endret 15. desember 2008 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå