Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

server og nettverk...

Anbefalte innlegg

Hei alle! :D

nå er det slik at jeg kunde tenke meg å sette opp en server her hjemme, har tre stasjonære og en bærbar som jeg vil bruke i denne serveren,

har hørt at man kan bruke serveren for å logge seg på nettverket uten å behøve ha ett operativsystem på de øvrige pc`ne i huset...

hvordan er dette mulig?? og hvordan gjøres dette??

HUSK! Alle er vi nybegynnere, en eller annen gang i livet!!

Takk for svar

vill gjerne at noen setter in link sider hvor jeg kan finne litt info ang. dette også.

Dersom noen veit om en slik side!

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle! :D  

nå er det slik at jeg kunde tenke meg å sette opp en server her hjemme, har tre stasjonære og en bærbar som jeg vil bruke i denne serveren,

har hørt at man kan bruke serveren for å logge seg på nettverket uten å behøve ha ett operativsystem på de øvrige pc`ne i huset...

hvordan er dette mulig?? og hvordan gjøres dette??

Kan ikke si jeg er en ekspert på dèt området, men du tenker muligens på tynne klienter (thin clients) hvor man har en server (Mainframe ?) hvor (nesten) alle systemressursene ligger. Da kan man slippe unna med billige pc'er og hvis det er snakk om mange klienter så blir det endel kroner å spare (..tilsynelatende..). Bl.a Citrix har slike systemer..

Man kan logge seg på serveren med et minimum av software på klienten, kanskje t.o.m. en oppstartsdiskett/cd. Kan ikke se noen fordeler med å ha et slikt system hjemme, men det er alltid interessant å prøve noe nytt.. :)

Jeg for min del ville bygd opp et system rundt Windows2000 (event. med AD/Terminal Services) hvis hardwaren matcher dette :smile:

Lenke til kommentar

det er fullt mulig ja...heter tynne klienter som ble sagt. til dette trenger du da et terminal-serveroperativsystem. fås iallfall som win2000 versjon, hvis du har tenkt å bruke windows.

har ingen erfaring hvordan dette settes opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...