Ravis Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg ser at det medfølger en trådløs fjernkontroll til dette apparatet, men jeg lurer på om jeg kan være bak kamera og bruke denne. Hvordan er det med sektor og slik? Jeg har til nå brukt et Panasonic NV-GS5 og koblet til en fjernkontroll med tråd. Jeg har så, i bekvemmelig stil, stått bak kameraet(på stativ) og filmet sportshendelser. Jeg har kunne zoom'e og starte/stoppe opptak ved hjelp av denne og dermed har jeg sluppet å få kamerarystelser og anspente muskler fordi jeg har sluppet å holde en hånd på kameraet. Det jeg frykter er at jeg må holde HV30E kontrollen ut i lufta og litt foran kameraet slik at signalene når frem. Må jeg det? Når de fram om jeg står bak, eller kan jeg kjøpe en fjernkontroll som har tråd? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg testet nettopp. Innendørs fungerer det delvis bakfra fordi IR-signalet reflekteres i vegger og tak. Da jeg prøvde ute på verandaen gikk det ikke. Du må altså stå foran med fjernkontrollen. Sensoren er plassert foran litt under linsa. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg testet nettopp. Innendørs fungerer det delvis bakfra fordi IR-signalet reflekteres i vegger og tak. Da jeg prøvde ute på verandaen gikk det ikke. Du må altså stå foran med fjernkontrollen. Sensoren er plassert foran litt under linsa.Tusen takk for svar! Dette var kjipt at det er slik da. Er det mulig å få tak i fjernkontroll med tråd da? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg sjekket manualen. Det står ikke nevnt noen fjernkontroll under tilgjengelige tilbehør. Kameraet har heller ingen koblinger for dette utenom de vanlige lyd-/bilde-/datakoblingene. Jeg har et Sony videostativ som har kamerastyring på stativet. Sony-kameraer har nok fjernstyring via kabel. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg sjekket manualen. Det står ikke nevnt noen fjernkontroll under tilgjengelige tilbehør. Kameraet har heller ingen koblinger for dette utenom de vanlige lyd-/bilde-/datakoblingene. Jeg har et Sony videostativ som har kamerastyring på stativet. Sony-kameraer har nok fjernstyring via kabel.Jøss.... må jeg virkelig vurdere proprietære Sony??? Det gjør vondt Jeg vet at produktene er toppklasse, men jeg kan være rimelig prinsppfast. Noen som vet om Sony har et apparat som tilsvarer HV30E? Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De diskuterer det hele her: http://hv20.com/showthread.php?t=13943 Bl.a. kan du bruke en infrarød kabel (TOSlinkkabel) til å føre signalet bak, ellers så kan en modde fjernkontrollen og sette på en kabel fra kamera til fjernkontroll... Jeg hadde vurdert den første (eller, jeg vurderer:P) Har sett folk som har gjort det første veldig pent. En tynn kabel som viderefører signalet fra foran på kameraet til bak, der fjernkontrollen er festet til armen på stativet med borrelås så han kan lett ta den av og på. Veldig lurt=) Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 De diskuterer det hele her: http://hv20.com/showthread.php?t=13943 Bl.a. kan du bruke en infrarød kabel (TOSlinkkabel) til å føre signalet bak, ellers så kan en modde fjernkontrollen og sette på en kabel fra kamera til fjernkontroll... Jeg hadde vurdert den første (eller, jeg vurderer:P) Har sett folk som har gjort det første veldig pent. En tynn kabel som viderefører signalet fra foran på kameraet til bak, der fjernkontrollen er festet til armen på stativet med borrelås så han kan lett ta den av og på. Veldig lurt=) Takk for tipset! Brått ble kameraet aktuelt igjen :-DJeg dog at det er horribelt at et såpass bra kamera ikke skal være utstyrt for å dekke opp for dette behovet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå