Gå til innhold

Selges grei vin for 150-200kr på polet?


Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ta deg en tur på vinbar en dag, bestill litt forkjellig vin, ser noen barer er utstyrt med vin dispensere, som har 8 - 10 viner...

der du kjøper deg et kort , og så kan du smake alle de vinene hvis du ønsker det..

 

det er litt vanskelig å annbefale viner, kommer helt ann på personen, om du skal ha det til mat, hvilken mat, lite\mye taniner osv... komplisert sak det der å anbefale vin. og det er minst like vanskelig å finne en vin som er kjempegod..

men de har som regel litt peiling på polet og kan som regel anbefale en "sikker vinner" som du kanskje liker :p

Lenke til kommentar
jeg kjøpte masi i sommer, synd ikke den var noe særlig, vet ikke om det finnes forkjellige typer masi, men den jeg kjøpte var ikke noe spess.....

MASI er navnet på Italias største vinprodusent.

 

I motsetning til mange andre butikkmedarbeidere har Vinmonopol-ansatte ofte ekstremt god greie på det de selger. Det kan være en god ide å rådspørre dem.

Og noen har ikke noe peiling i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Faustino I , kjøpte en flaske en gang og etter det ble jeg hekta... nå kjøper jeg en kasse et par ganger i året :D

Faustino er god ja. :yes:

 

Hva med å dra på polet og spørre?
Beste løsningen hittil. De har som regel peil. Mye lettere å forklare de hva du liker og få en anbefalning enn å sitte på nett og tippe.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kjøpte en gang en itl ca 80 kr, og den smakte rett og slett helt jævlig. Har ikke smakt så mange forskjellige vintyper, men den kunne like godt ha fått navnet Absolutt crap deluxe. :p

Lenke til kommentar

Vel, kjøpt en kartong med noe som het Chill, den var ganske digg.

Ellers holder jeg meg til El Copero, den er billig og god.

Drakk en italiensk en med en kvist utenpå flaska for et par uker siden, også svært god, dog langt fra min kjære El Copero som jeg bruker i alt fra morgenfylla til saus.

Relativt billig er den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...