Gå til innhold

Windows 7 foreløpig raskere enn Vista

Anbefalte innlegg

Først og fremst minneforbruk, over 1Gb forbruk på ett OS er litt for mye etter min smak, det burde være en lettvekter og istedet gi minnet til mer "Nyttige" ting enn pene farger og fancy animasjoner her og der.

Hvis Windows 7 fortsatt skal være 32-bits som standard er det altfor mye ja. Da har man jo brukt minst en firedel av den fulle RAMen som er tilgjengelig på et 32-bits system! Håper de vil bruke litt tid på å optimalisere minnebruken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32 bit?

Jeg håper den finnes som 64 bit også.

Håpet mitt for windows 7 var at den skule være mer optimalisert, og et "slankere" operativsystem enn både xp og vista.

Håper de beholder søkefunksjonen (på startmenyen og kontrollpanel også) og indeksering fra vista, det var det viktigste fremskrittet fra xp for min del.

Håper også de fikser tullet med konstant background writes for alle mulige ting som ikke trengs.

Lenke til kommentar
32 bit?

Jeg håper den finnes som 64 bit også.

Håpet mitt for windows 7 var at den skule være mer optimalisert, og et "slankere" operativsystem enn både xp og vista.

Håper de beholder søkefunksjonen (på startmenyen og kontrollpanel også) og indeksering fra vista, det var det viktigste fremskrittet fra xp for min del.

Håper også de fikser tullet med konstant background writes for alle mulige ting som ikke trengs.

Windows search finnes jo til XP også, og har vært der i en eller annenf orm ganske lenge.

AtW

32-Bits W7 bruker ca 700 med skype, msn, google Sidebar kjørende ved oppstart. :thumbs:

heh, 700 MB bare for os og noen småprogrammer er ikke noen grunn til ha tommelen opp i mine øyne. Er vel like mye som vista sånn ca.

AtW

Lenke til kommentar
GullLars.

det stemmer, søk og indeks er der.

slankere blir den ikke.. bruker over 5 GB nyinstalert. :cry:

Vista ultimate mener jeg å huske var 10GB, og ca 12 med SP1.

Nå er min windows mappe 19,4GB, så jeg vil si 5 GB er betydelig mindre.

Men alikevell håper jeg de gir ut en "minimalist edition" uten IE, mediaplayer, moviemaker, og alt det unødvendige tullet der som aldri blir brukt og bare spiser diskplass. Og selvfølgelig at en slik verson blir billigere...

Lenke til kommentar

Jeg håper de lager ferdige installasjonsmaler hvor man kan velge en forholdsvis skrapet installasjon frem til en rimelig fullstappet, uten å måtte bla igjennom tusenvis av installasjonsvalg ved førstegangsinstallasjon.

Ikke minst synes jeg de bør selge lisenser for enbruker-flermaskin. Det hender man har en desktop, en laptop og en netbook eks. Enbruker-flermaskinlisens bør snart begynne å komme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Simen1

Du virker så negativ til at dette vaktisk virker utmerket..

Da misforstår du. Jeg sier ikke noe i positiv/negativ retning om dette. Det kan godt fungere utmerket hos deg. Det jeg sier er at det er for tidlig for vanlige folk å gjøre seg opp noen mening allerede nå. Vent til rundt lanseringsdagen og les mange uavhengige tester da. :)

Hva utviklere og betatestere opplever på sine maskiner nå er irrelevant i mine øyne. Akkurat som Vista beta 1 fra sensommeren 2005 var irrelevant for hvordan Vistaen endte opp ved lansering 30. januar 2007.

Lenke til kommentar
Windows 7 skal ikke lanseres før en gang i 2. halvår 2009. Det er alt for tidlig å teste et utviklingstrinn som er bortimot et år før lansering. Mye kommer til å endre seg det neste året og folk flest har uansett ikke noe nytte av resultatet før det er mulig å kjøpe det.

Men vi får håpe MS klarer å lage en verdig oppfølger til Windows XP snart, til en fornuftig pris.

Hvorfor er det for tidlig?

Jeg har brukt Win7 build 6801 i et par uker nå, og er veldig fornøyd. Bruker også den nye taskbaren som er helt kurant, til tross for at den ifølge MS er så uferdig og ustabil at de deaktiverte den i builf 6801.

Når jeg roter og rører krasjer det meste, men Win7 har overasket meg stort på alle måter. Ikke minst når det gjelder respons. Å rote rundt i windows går raskere en noen gang.

Det eneste ankepunktet mitt foreløpig er litt dårlig kompatibilitet, men ikke noe kritisk for min del.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det for tidlig?

Fordi jeg tror det er langt i fra det produktet kundene vil finne i butikkene. Hvis ikke, så hadde det ikke vært mye vits å utvikle det bortimot et år til.

Det er aldri for tidlig å teste. Men man må selvsagt ta visse ting i betraktning.

I dette tilfellet tror jeg det siste året kommer til å bli mye mer testing en videreutvikling. De brant seg ganske bra sist, så jeg tror neppe de vil risikere det samme igjen.

Vi får nok se litt nye features og litt andre farger, men jeg tipper at det endelige produktet blir så godt som det samme vi ser i 6801.

Mye kan riktignok skje på et år, så jeg tør ikke sette så mange kronasjene på det :)

Lenke til kommentar

6801 er langt fra 6956. den er huff i forhold. :) 6956 er dønn stabilt. og har den nye task-baren. :)

6801 er bare Vista med oppdateringer. skal finne exakt filsti og poste her så kan du se i kernel filen at det står Vista Ultimate.

Build 6956 virker også stabilt på en 4 år gammel bærbar pc.

Amd sempron 3100 1 Gb ram 250 Gb hdd Ati x200 256 dedicated RAM

såklart klarer den ikke all den fine grafikken. men det virker stabilt.

Simen1.

:)

Tilsynelatende komme Windows 7 rundt april + mulig forsinkelse.

vista var nytt. Windows 7 er bygget på vista ultimate. + nye funksjoner som er hentet fra server 2008

så stabiliteten burde det ikke stå på.

da dette er beta 1 og ingen jeg har vert i kontakt med har merket noen betydelige problemer så langt, er dette meget imponerende fr MS.

endringer som er ventet er bare (Eye Candy)

6801 var ikke kompatibel med diverse programmer. med 6833 ble dette mye bedre. både 32 og 64 bits versionene.

nå har jeg bare hatt gleden av å benytte bedrifts versionene av 6833 builden. og ikke Ultimate versionene.

Build 6956 overgår alle tidligere versioner i stabilitet og utsenede. brukervennlig er det også.

IE8, Mediaplayer, Media senter, er pre instalert.

Det er langt under et år til denne blir lansert. så at den er stabil skulle bare mengle. også er jo garantien at alle programmer kodet for vista skal virke.. det er jo et stort pluss.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har dere lenket til feil kildeartikkel i denne artikkelen?

Lenken dere har lagt in:

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3182

Lenken som jeg tror burde være der: (Dersom denne har med XP osv.)

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3187

Med denne artikkelen sett i betraktning så klarer jo XP seg ganske bra egentlig, ihvertfall mot vista SP1.

Endret av The_Sickness
Lenke til kommentar

Har nå selv testet Windows 7, må si at det går fort unna i svingene i forhold til Vista. Når jeg går i sleep tar det totalt 6 sek for å skru av maskinen til jeg er pålogget. Men, finnes jo ingen drivere eller noe ennå , så forholder meg til Vista i en stund til. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...