turbonissen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Reiser til Atlanta i april og lurer i den forbindelse på mulighetene for å velge sete på flyet. Hvor lang tid før avgang åpner KLM\Air France for valg av sete? Finner lite info om dette på klm og air france sine hjemmesider. Hvis noen har reist med KLM og har inside info om dette setter jeg stor pris på svar mvh Bård Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Du kan fikse dette når du bestiller, hvis du ikke allerede har bestilt. Hvis ikke må du nok pent vente til check-in åpner ca 24-30 timer før avgang. Hvor har du eventuelt bestilt tkt-en fra? Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Har allerede bestilt, men kan ikke mene jeg fikk mulighet til setevalg ved bestilling. hva er tkt ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 TKT er ticket, altså billett. En del reisebyrået på nettet ser på det som en "ekstra-tjeneste" du må kontakte dem for, tror blandt annet ebookers/via tours har en greie med at du må kjøpe en "VIP-pakke" for en 100-lapp ekstra for å få velge sete om du bestiller på nettet. (Tips: Wideroe.no selger akkurat de samme billettene som ebookers - og har lavere bookinggebyr i tillegg til gratis setevalg...) Du KAN ta kontakt med ditt reisebyrå, men dersom dette er et nettreisebyrå er sjansen liten for at de gidder å bry seg. Har du booket direkte gjennom flyselskapet bør det kunne gjøres online på klm.com. Men alt i alt - vent til check-in åpner 24-30 timer før avgang. Flyr du ut fra OSL? Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 takk for svar platinumflyer:) jeg flyr fra værnes via amsterdam. Bestilte på klm.no, så spørs om jeg må vente til 24 timer før. Får bare håpe at vi alle tre får sitte sammen. Reiser med samboer og vår 3 år gamle datter. Første tur til USA så gleder oss stort Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 OK Boredandre. Før vi åpner en flight for online checkin, pleier man og plassere alle grupper på tre eller mer, eller som inneholder barn - sammen, slik at uansett hvor sent dere sjekker inn, vil dere sitte sammen. Det hender selvsagt at slikt skjærer seg, men det er utgangspunktet. Det som sånn sett også er kjekt når dere flyr ut fra Værnes, er at for deres del åpner checkin for hele ruten til Atlanta tidligere enn for passasjerer fra Oslo - fordi du kan checke inn på hele ruten 30-24 timer før avgang. Men som du ser, ville ikke bekymret meg, man pleier alltid å "planlegge" såpass at grupper som har bestilt billetter sammen også sitter sammen. Spesielt når barn er inne i bildet. Men hvis du logger inn her: http://www.klm.com/travel/no_en/index_defa...l?db=db_mmb_app , er det ikke mulig å legge inn seteønsker? Vet ikke hvorfor linken ser ut til å skjære seg, men gå på klm.no og klikk på fanen "manage my booking". Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Kjempeflott svar Platinumflyer. tusen takk Jobber du for KLM? Har vært inne på manage my booking både på klm og airfrance uten mulighet for å reservere seter. Så jeg får sitte klar ved pc'n når de åpner for online check-in Hadde vært fint å få litt ekstra benplass (er 193cm), så vi får se hvor heldige vi er. Men så lenge vi sitter sammen er jeg fornøyd. Har lest mye positivt om KLM så jeg regner med at vi uansett får en fin flytur Bård Andre Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har tidligere jobbet for KLM. Benplass blir nok vanskelig - da det stort sett er i forbindelse med nødutganger - der barn ikke er tillatt. Da må dere eventuelt splitte opp. For å si det slik, skal du få til nødutgangsete er det bare å sitte klar når online check-in åpner! Du får ihvertfall forsprang på alle de som starter reisen sin i Amsterdam. Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Igjen, tusen takk for all hjelp Billetter, leiebil, hotell og mere er allerede bestilt og betalt så det er bare å glede seg. Blir stort. Bård A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå