toazty Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) jeg har en cpl4w en router fra haugaland kraft, altibox. her er det 4 porter til tp kabel. men kun den til høyre som funker til pc, de andre får jeg nettverks kobling men ikke noe linje ut, brenset eller ingen tilgang. inngang nr.2 brukes til tv , og inngang 4 til pc. men i brosjyren jeg fikk så er alle "data" porter, slik jeg forstår det så kan alle brukes til data, er det noen instillinger som må endres på? noen som kan hjelpe meg ? Endret 12. desember 2008 av toazty Lenke til kommentar
cjacobsen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kobl pc porten til en hub eller switch, så kan du koble på flere pc'er på LAN. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Se om DHCP er avslått i ruteren. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 fikk svar fra nettleverandøren at det var kun 1 inngang som var dedikert pc, resten var for TV ( altibox ) det var visst ikke mulig å spre nettet på flere tilkoblinger.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 merkelig, det burde da kunne å ann å splitte på 2 eller 3 porter slik som det er med andre routere og switch ... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Er slik CPL4 hjemmesentralen er satt opp. 2 telefonkontakter,3 Tv kontakter og siste for PC. Så nei, det går ikke. Men er bare å skaffe deg en Switch, så kan du ha 5,8,16,24+ porter hvor du kan koble til Pcene dine på for internett. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 noen som har peiling på switch og kan anbefale en billig en , trenger en i dag, her i byn har vi , ClaesOhlson , lefdal, elkjøp, expert, spaceworld, biltema, elprice , så de må finnes i deres vare sort. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 også et lite , kanskje dumt spørsmål , den som er dedikert pc, er ubrukelig til TV ? så på nextgentel sine sider og der hadde de illustrert at ut ifra switchen kunne man få tv, telefon, internett osv. er dette mulig her også.. ? Lenke til kommentar
cjacobsen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Du finner mange billige switcher på nettbutikker. Komplett har noen ok switcher fra kr 300. Kjøpte en sånn for litt siden. Kan ha maks 3 tv'er på altibox. Skal du ha flere blir det dyrt Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det enkleste er å sette en switch i den porten du får maskinen din på nett med og koble direkte med vanlig kabel til TV og telefon på de andre. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 bare litt drit å strekke kabler igjen, boksen er i 2.etg. og altibox, og pc'ene skal ned . har allerede en tp kabel som går fra 2 til 1.etg. men den går til altiboxen.. blir nok trådløst nettverkskort, virker som alle de andre har laptoper med seg også. eller bare lage 20m lange tp kabler , er jo kun i helgen jeg trenger dette., det er vel kanskje det billigste .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå