NorvegianDad Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 En bedrift med 50 ansattte har økonomiske problemer og må kutte julebord,julegave,fri bruk av firmabil og årlige kursdager. Dårlige tider i Industrigruppen AS 12.12.08 Det er dessverre min plikt å informere dere om at vi nå går inn i dårlige tider. Grunnet dårlig økonomi ser vi oss nødt til å kutte ned på goder som julebord, julegaver til ansatte, fri bruk av firmabil og årlige kursdager med overnatting. Dette er en dårlig nyhet for oss alle og vi vil gjøre alt som skal til for å få bedriften på rett kjøl igjen. Det innebærer at vi må ta i bruk tiltakene nevnt ovenfor. Når det gjelder velferd for våre ansatte foreslår jeg at vi kan opprett en velferdsklubb drevet av de ansatte til å ta over for bedriftens innsats på det feltet hvis det er ønskelig. Disse tiltakene føler jeg at må til for å hindre at vi kommer til en situasjon der oppsigelser og permisjoner kan være aktuelt tema. Når det gjelder kursdelen og oppgradering av den faglige kompetansen er det noe som står øverst på listen over hva som skal gjøres når økonomien bedres. Jeg håper dere har forståelse for situasjonen og at vi er interessert i både bedriftens og de ansattes beste. Hvis noen har noen ideer til hvordan bedriften kan ytterlige effektiviseres eller andre tiltak vi kan spare på mottar jeg gjerne dine forslag og ideer, de kan legges i ide-postkassen, sendes på e-post eller fortelles til meg muntlig, døren min er åpen for alle. Mvh Hans Hansen, daglig leder Kritikk,tips? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Når det gjelder velferd for våre ansatte foreslår jeg at vi kan opprett en velferdsklubb drevet av de ansatte til å ta over for bedriftens innsats på det feltet hvis det er ønskelig. Denne setningen synes jeg ikke var god. Du bør ihvertfall skrive "av de ansatte FOR å ta" Disse tiltakene føler jeg at må til for å hindre at vi kommer til en situasjon der oppsigelser og permisjoner kan være aktuelt tema. Jeg ville skrevet "bli aktuelt" istedenfor "kan være aktuelt tema". Jeg håper dere har forståelse for situasjonen og at vi er interessert i både bedriftens og de ansattes beste. Her sier du egentlig "Håper dere har forståelse for at vi er interessert i bedriftens og de ansattes beste". Det høres litt selvfølgelig ut. Hvis noen har noen ideer til hvordan bedriften kan ytterlige effektiviseres eller andre tiltak vi kan spare på mottar jeg gjerne dine forslag og ideer, de kan legges i ide-postkassen, sendes på e-post eller fortelles til meg muntlig, døren min er åpen for alle. Legg til et komma mellom "på" og "mottar". Punktum og ny setning etter "idèer". Begyn neste setning med "Forslagene kan...". Punktum etter "muntlig" og en litt inviterende setning med "døren min er åpen for alle" som avslutning. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Takker for svar ,har levert inn oppgaven nå,men mulig jeg redigerer teksten for min egen del. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Noen ting jeg ville endret: Det er dessverre min plikt å informere dere om at vi nå går inn i dårlige tiderBør endres til "Det er min plikt å informere dere om at vi dessverre nå går inn i dårlige tider". Det innebærer at vi må ta i bruk tiltakene nevnt ovenfor. Man tar ikke i bruk et tiltak, man utfører eller gjennomfører de. Når det gjelder kursdelen og oppgradering av den faglige kompetansen er det noe som står øverst på listen over hva som skal gjøres når økonomien bedres. ... er dette to punkt som står øverst på listen over gjøremål etterhvert som økonomien blir bedre. Der var noen andre småting i tillegg, men synes det var disse delene som trengte omformuleringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå