Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gratis Heroin i norge

sceptisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som lurer på hvordan staten skal få tak i heroinen? Er jo ikke akkurat lovlig å verken lage eller importere..

I UK bruker de diamorphine som smertestillende i alvorlige saker på sykehusene.

Tror du de kjøper fra skumle menn i bakgater?

Forbudsparagrafen til forskriften om narkotika sier også at det kan gjøres unntak fra totalnekten.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Har noen her ligget på sykehus? Hvor mange "ulovlige" medisiner tror du de propper i deg der? Får du ikke opiater som kodein der? Kodein kommer fra opiumvalmuen, akkurat som heroin. Det er til medisinsk bruk.

Heroinmisbrukere lider både fysisk og psykisk. Den norske stat hjelper og støtter de lidende i Norge, det bør være en selvfølge at de som lider mest skal få hjelp. Kontrollert heroinutdelig har vist seg å virke veldig godt i Sveits. Heroinmisbrukerne får det bedre, kriminalitet går ned og hele samfunnet vinner.

Lenke til kommentar

Jeg mener man bør bygge avrusningsklinikker... og få stygge straffer for å drive med det. Sett hasj som lovlig. Heroin etc... ekstrem synd. Og bør straffes rimelig hardt... med tvangsinnleggelse! De kommer ikke ut før de er rusfri og det er funnet jobb ol. for dem. Er det mulig tro? Så.. når vi har "blessed" alle våre narkomane så gjør vi det om til et museum! Her "healet" vi alle narkomane!

Lenke til kommentar
Unnskyld for å buse inn, men ryktene sier at Heroin mildt sagt ikke er billig, å da lurer jeg da, siden jeg er en ivrig skattebetaler, koster ikke det litt mye å gi heroin på blå resept?

- Jeg vil ikke betale for gutta som ligger foran oslo s.

Nei. Heroin er dyrt fordi det er vanskelig å smugle inn i landet, og fordi det lett lar seg selge til høye priser når de narkomane virkelig kjenner suget.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

er vel helt uten tvil att salg av heroin og annet generer svært store inntekter for kriminelle, og de syke (avhengige) må betale så det blør bokstaveligen talt, og finansering av dette gjør dem gjenom tigging eller småkriminalitet f,eks.

Er og helt uten tvil att noen sterke høylytte pressgrupper i samfundet har på noen rar måte gjort moral av dette rettet mot missbrukene selve, og ikke mot de som selger, for dem kommer man ikke til.

Politiet har egenintresser så det ljomer i å att opprettholde ulovligheten ved dette, går på makt og budgett så jeg tar allt de sier med en svær nype salt..

Likaså er det egenintresser ute å går i mange organisasjoner som "jobber" med slike saker, stor dose salt på deres uttalelser likaså.

-inget samfunn er bedre enn måten det behandler og bemøter sine svakeste på- sa nån smarting en gang i tiden, og norge sliter der gitt :p

Nå ser det ut som att det kansje er en siste utvei når subutex og metadon ikke fungerer att heroin på blårecept burde prøves,når andre ting ikke virker, poenget må da være å få brakt forhenvarende missbrukere tilbake uansett, så kan man ta moral og fordømmelse etterpå ?

Lenke til kommentar

Mange her som kommer med argumentet at det vil bli slutt på småkriminaliteten og tiggingen blan denne gruppen mennesker. Hvor naive er dere egentlig? Dere skjønner vel at dette kommer til å fortsette? Ja, greit, nå har de heroin. Men de må da ha andre ting også. Og dette er den eneste måten de kan skaffe penger på. Ser ikke akkurat for meg at en tung heroinmisbruker har en respektabel jobb å gå til.

Lenke til kommentar
Mange her som kommer med argumentet at det vil bli slutt på småkriminaliteten og tiggingen blan denne gruppen mennesker. Hvor naive er dere egentlig? Dere skjønner vel at dette kommer til å fortsette? Ja, greit, nå har de heroin. Men de må da ha andre ting også. Og dette er den eneste måten de kan skaffe penger på. Ser ikke akkurat for meg at en tung heroinmisbruker har en respektabel jobb å gå til.

Så vidt jeg vet så får vell narkomane noe penger fra staten?

Lenke til kommentar
Og støtter oppunder organisert kriminalitet? Eller skal staten produsere selv også kanskje?

Må i så fall definitivt lage det selv, og kjøpe det i fra kriminelle organisasjoner ville være som å skyte seg selv i benet.

Legemiddelinsdustrien lager allerede medisiner av opiumsvalmuen. Og da er veien kort til heroin.

Lenke til kommentar
Bare jeg som lurer på hvordan staten skal få tak i heroinen? Er jo ikke akkurat lovlig å verken lage eller importere..

Det er vel lovlig å lage legemidler som er opiater. Uansett er morfin i praksis det samme som heroin rusmessig, så man kan like gjerne gjøre det, siden det er mer vanlig. Mao et ikke-problem.

AtW

Lenke til kommentar

Heroin i seg selv er ikke verre enn de reseptbelagte behandlingsalternativene, snarere tvert imot, og fremstilt av det offentlige kan stoffet absolutt ha sin nytte. Det illegale markedet svekkes og de avhengige slipper å blande ut dopet med de virkelig skadelige sakene. Å fjerne den fysiske avhengigheten gjennom avrusning er bare en liten del av behandlingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...