Gå til innhold

l33tspeak - hvor mange bruker det i praksis?

Bruker du 1337 aktivt for kommunikasjon i spill?  

78 stemmer

1. 1. .

• Ja
      16
    • Nei
      62

Anbefalte innlegg

Hai2u!

Har et skoleprosjekt om dialekter og sosiolekter, og prøver å dekke temaet 1337. Usikker på om tråden er riktig posta, men jeg prøver å aime på en konkret målgruppe her, nærmere bestemt de av dere som spiller mye spill - FPS, RPG, whateva. Det jeg lurer på er hvor utbredt det er å bruke 1337 i praksis. Det er jo en kjent gamerklisjé, men er det faktisk i bruk utenom humoristiske/ironiske sammenhenger? Og i så fall, hvor ekstrem 1337 er det? Er det u7by77!ng 4v 3nk317e b0kst4v3r, 3113|2 3|2 |)37 3|\| |\|3573|\| 70741 7|24|\| av språket?

-Koffein :)

Avstemmming lagt til.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv 27 år, og har omtrent aldri brukt leet speak eller forkortning av ord. Kanskje med unntakt av lol. Jeg vil anta at slikt er oftere brukt av den yngre garde.

Personlig synes vi på jobb det er morsomt å harselerere med leet ved å f.eks. brøle ROFLMAO hvis noe morsomt skjer også kakler alle "lolololololololol" etterpå.

Så morsomt har vi det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

nope, syns det er veldig irriterende at folk bruker det og tror plutselig at de er skikkelig gode i det spillet pga de skriver leet, tåpelig..

Lenke til kommentar

Jeg bruker lol og lignende når jeg spiller, mest for å gjøre det lettest å skrive.

Den litt "hardere" 1337en drar jeg når jeg føler for å nerde statusen min på tryneboka, personlig melding på msn eller i en eller annen melding på sms. Litt for ironi, litt fordi jeg syns det er gøy med noe så teit og litt fordi jeg er en aktiv motstander av sms-språk, men alikevel føler for å skrive på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...