Hoppesagåsa Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har en IBM C72 skjerm som for et par uker siden begynte å oppføre seg på en måte den ikke skal. Problemet oppstår i hovedsak når jeg går fra en openGL/DX applikaskjon, dvs f.eks samtlige spill. Når jeg jeg avslutter et slikt program og går tilbake til desktop fra fullscreen-mode, så husker ikke skjermen innstillingene. Dette medfører at kontrasten eller lyset står på 100 %, skjermbildet er laaaaangt til høyre og utenfor skjermens fysiske rammer, itillegg til at det er "utvidet" 100 % . Dette er fryktlig irriterende. Hver bidige gang må jeg trykke meg ihjel for å få et normalt bilde. Siden jeg akkurat har begynt med litt openGL programmering er dette helt uholdbart da jeg gjerne veksler mellom program og dekstop flere ganger i minuttet? Hva i all verden er det som er galt? Regner med at innstillingene lagres i et minnet i skjermen. Kan denne i så fall ha parkert tøflene? Jeg bruker forøvrig i hovedsak Slackware 9.0, men også windows 98 i ny og né. Har samme problem i begge OS . Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Litt videre diagnostisering viser at når jeg skrur av skjermen og på igjen, så glemmer den innstillingene. Dvs at horisontal størrelsen og kontrast stilles på 100 %. De andre innstillingene er stor sett uberørt. Jeg antar det er skjermen det er noe i veien med. Lenke til kommentar
kjetil_the_man Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Senil betyr bare at den har blitt gammel. Hvis du mente at den lider av hukommelselstap, så heter det dement. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Senil betyr bare at den har blitt gammel. Hvis du mente at den lider av hukommelselstap, så heter det dement. Jeg prøvde å fortelle det til skjermen, men den forsto det ikke. Så da er den vel dement. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Tror skjermen har gjort jobben sin, og er moden for å trå inn i pensjonisttilværelsen. Har selv slik skjerm (IBM C72), min er vel 4-5 år etterhvert, & blir byttet ut så snart juli kommer. Dvs når skattepenger & feriepenger kommer! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Men er det noe galt med din skjerm da? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Men er det noe galt med din skjerm da? Ehhh, glemte å si det: Har akkurat samme problemet. Blir ganske så strevsomt i lengden, må stille inn skjermen etter hvert spill jeg har vært inne på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå