Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sexlyst og ereksjon

Gjest Guest_Barista_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Barista_*

Hei

Jeg er en gutt på 19 år som har rett og slett mistet en del av sexlysten min, og det har dermed gått utover min ereksjons evne. Og dette har skapt problemer for meg før, og har gjort det igjen nå nylig. Leste en theori her inne på forumet at dersom du ikke utøver seksuelle handlinger så kan du også miste lyst og ereksjons problemer kan oppstå, nå er ikke dette tilfelle for meg, har vært seksuelt aktiv i ca. 5 år. Dette har ikke vært et problem dersom jeg har hatt sex med partneren før, kanskje det kan være prestasjons angst? Selv om jeg tviler litt. Aldri fått noen som helst klager, og føler meg ikke så veldig nervøs etc.

Ereksjonen oppstår gjerne ved foreplay, men forsvinner etterhvert som foreplayet går over i mer "seriøse" greier.

Det eneste jeg greier å tenke meg at det skulle være noe galt med er det psykiske, at jeg kanskje tenker for mye på det? Isåfall, er det noen som har noen gode råd? Ja, jeg kan den regla om å tenke på noe annet, prøv å ha lyset på under samleie osv. Og det har jeg prøvd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_barista_*

PS: Er også røyker, trøkker en del usunn mat i meg. Men har en ganske fysisk hverdag og føler meg veldig sunn i forhold til mange andre på min alder.

Lenke til kommentar

Røyking er vissnok ikke bra for ereksjonen, men det bør ikke være noe problem når du er 19 år.. Det tar litt tid før røykens negative sider sånn sett slår inn, hvis det gjør det.

Det er mest sannsynlig at du har slurva eller noe en gang slik at du mista ereksjonen, og så blir du så redd for at det skal skje igjen, at det faktisk skjer igjen. Det er psykisk. Du må bare ha tro på deg selv ;)

Lenke til kommentar
Ereksjonen oppstår gjerne ved foreplay, men forsvinner etterhvert som foreplayet går over i mer "seriøse" greier.

Tyder på at du ikke er avslappet og komfortabel med at noe seksuelt skal skje. Kan være mange grunner. Prestasjonsangst er en av dem, komplikasjoner med kroppen din, etc. Høres ihvertfall som om du anspennes og den bare gir seg.

Hadde noe av det samme problemet for 3-4år siden, da pga prestasjonsangst, og det ble ikke bedre at jeg ropte inni meg "reis deg, reis deg" gangene etter. Hadde en temmelig lang pause etter det (ca 1år) og etter det har det vært null problemer. Først etter det jeg først innså at jeg hadde prestasjonsangst til å begynne med også. Skal sies at jeg ble mer selvsikker det året og jeg tror det kan være en del av årsaken, så det går nok på psykisk detta ja

Lenke til kommentar
Gjest Guest_barista_*

Takk for alle svar! :)

Er det noen som har noen konkrete tips om hva jeg burde gjøre, eller tenke på? Selvtilliten er på topp forresten, så det burde ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar! :)

Er det noen som har noen konkrete tips om hva jeg burde gjøre, eller tenke på? Selvtilliten er på topp forresten, så det burde ikke være et problem.

Prøv å ikke ha noen bråstopp på forspillet, men heller fase det over til sex. Altså dere fortsetter forspillet etter dere har kledd av dere og slikt også. Ingen vits å kjøre på med en gang. Jeg får ihvertfall følelsen av det noen ganger at det er sånn "nå er forspillet ferdig, nå kler vi av oss og puler". Er nok den stoppen som slår deg ut

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...