cool59 Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Finnes det noen der ute (inne) som har noen råd for hvordan jeg skal få ned viftestøyen fra skjemkortet jeg bruker. Kortet er et Gainward GeForce2 Ti 450 Titanum. Jeg synes at kortet har unødvendig mye viftestøy, og lurer på om det skal være slik, eller om det kan være noe feil på vifta. Eventuelt kan jeg bytte ut vifta på kortet med noe mere stillegående?? Hvis ikke noe nytter kommer dette kortet til å selges, det er helt nytt. For ordens skyld, jeg bruker et Chieftec Dragon midi kabinett, så det er vel neppe kabinettet som lager støyen. Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg har hørt flere ganger at folk klager over viftestøy fra samme skjermkort som du .. Er nok ingen feil på vifta.. Er du sikker på at det er den vifta som bråker? Lenke til kommentar
cool59 Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Hei Støyen kom etter at jeg skiftet ut mitt gamle ATI kort uten vifte, så jeg mener bestemt at det er skjermkortet som støyer. Gry [ Denne Melding var redigert av: cool59 på 2002-01-17 21:50 ] Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jada, det stemmer nok at det er skjermkortvifta. Eg bytta den ut med ein Zalman-chipsettkjølar frå Microplex pluss ei Zalman 80x80vifte på 7V. Ellers kan du ta ein gammal cpu-kjølar og sette på ei stillegåande vifte. Lenke til kommentar
cool59 Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Takk for tips, dette må prøves. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå