-Noname- Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Prøvde å endre FSB på ASUS A7N8X Deluxs. Ser ut som de endringene jeg setter i bios på FSB blir ikke brukt???? Har en XP2100 133 FSB, som jeg prøver å endre til alt mulig annet, både opp og ned, men av en eller annen grunn så kjører den på 133 uansett!!! Hvorfor Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvilken type XP2100 har du da? Mener jeg har lest at en XP2100 av Palmino typen må låses opp manuelt for å kunne justere FSB. T-bredene blir låst opp av HK`et. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvilken type XP2100 har du da? Mener jeg har lest at en XP2100 av Palmino typen må låses opp manuelt for å kunne justere FSB. T-bredene blir låst opp av HK`et. Tror ikke CPU type har så mye å si her. Intel har patentert en OC lås som de muligens vil ta i bruk men det er vel så langt den eneste måten å sperre FSB hastighet fra CPU. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har du auto/manuell funksjon på kortet ditt ved valg av FSB ? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Prøvde å endre FSB på ASUS A7N8X Deluxs. Ser ut som de endringene jeg setter i bios på FSB blir ikke brukt???? Har en XP2100 133 FSB, som jeg prøver å endre til alt mulig annet, både opp og ned, men av en eller annen grunn så kjører den på 133 uansett!!! Hvorfor Hvor er det du ser på de nye settingene, i Bios eller fra et program i Windows? Kan problemet være at settingene resettes sammen med maskinen. Kan det være at du ikke lagrer endringer? Har ikke Asus selv så jeg bare gjetter her. Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ser endringene når maskinen starter opp. POST. Da står det XPxx00. Da ser en fort at FSB ikke har blit endret da det er det samme nr som kommer etter å ha endret FSB i bios. Skal vel egentlig stå en Mhz der når jeg klokker. Går i allerfall på save changes. Får til å endre MP på prosessoren, så det ser da ut til at det lagres. Har XP2100 tbred-B utgaven. Har en auto/manuell funksjon på MP, tror ikke det var noe sånn på FSB. Får i allerfall opp mellom 100/133/166, og kunne så endre et annet sted til user defined får å få opp 100...200FSB i steg på 1 Mhz. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Tror ikke CPU type har så mye å si her. Intel har patentert en OC lås som de muligens vil ta i bruk men det er vel så langt den eneste måten å sperre FSB hastighet fra CPU. Eh, jeg var vel litt rask der ja, blandet FSB og Multiplier. Har selv A7N8X og XP2400, har aldri hatt de problema der. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hm, høres merkelig ut. Bare en tanke, men har du ram som tåler de høye fsb instillingene da? Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 ja, glemte å oppgi det. Det skal være Twinmos 3200, 512MB brikker. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Heller tvilsomt at rammen er den skyldige her. A7N8X poster Mhz`en til rammen under boot. Kjører du 333Mhz FSB og minne er sync.(100%), vil HK`et poste 166 Mhz(DDR). Det er altså her du ikke ser noen forskjell? Det er jo ikke sikkert at du vil se en endring på XP2100(eller i Mhz) under post, hvis du bare øker med f.eks 2 Mhz FSB. Kanskje litt klønete forklart dette her.... Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Ser det også på ram hastigheten. Kjører den på 100% synk. Setter FSB på f.eks 122, PCI/AGP Lås på. Maskina booter og viser fortsatt 133 Mhz på ramme, selv om den står på 100% synk. Begynner å blir litt sprø av dette.... :-? Hk skal vel klare å justere FSB fint mellom 100-166 FSB i 1 Mhz step når AGP/PCI bussen er låst? Eller er det jeg som forventer for mye? Prosessoren skal vel også fint klare å jobbe med den FSB som HK takler, så lenge jeg setter ned MP slik at summen av FSB og MP ikke overstiger 1,7Ghz, som CPUen er spesifisert til å takle, ikke sant? Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Fant ut hva det kom av... Av en eller annen grunn lagret den ikke FSB instilliner når jeg gikk på save changes. Alle andre instillinger enn FSB ble lagret og utført. Men da jeg gikk på Exit and Save changes, ble FSB innstillingene lagret og det fungerte. Noen andre som har A7N8X Deluxs HK og kan prøve å se om FSB lagres på HK ditt når du velger "Save changes", og så til slutt går ut med "exit, and disgard changes" Grunnen til at jeg velger å lagre først og så tar "exit, and disgard changes" er at jeg har opplevd at maskina tok kvelden etter å ha trykket "F10 Save and Exit". Ved å lagre først og så gå ut, skal en slippe risken for at maskinen kvelda. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Så bra da. Hvor høyt får du FSB`en da? Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Kjører den på 166 for øyeblikket. Tar det litt med ro frem til jeg får inn en reserve bios brikke da jeg alt har opplevd "F10 Save and Exit, Sudden death" en gang. Så fort jeg får en reserve brikke skal jeg prøve å se hvr høyt den går. Foresten, bør SB ha kjøler? Synes den kjennes bra varm ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå