ADT Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Pengetrøbbel før jul? Da kan man jo alltids ta en sjekk i MP3-samlingen etter gamle skatter. Les mer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Eg hadde heller piratkopiert enn å kjøpt på den måten. Det er jo på ingen måte lovleg. Å betale for ein piratkopi er jo kjempegreier... Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ømm.. Dette vil si at jeg kan laste opp musikk samlingen min, som er på ca 90GB og få betalt for det? Der nesten alt er piratkopiert... Tror ikke denne tjenesten holder mål så lenge... Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg ser for meg en ypperlig mulighet til hvitvasking av piratkopiert musikk her. Genialt! :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det blir ikkje kvitvaska (lovleg), sjølv om ein betaler for ein piratkopi. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Dette konseptet blir begravd innen 2009.. Man kan uansett ikke bruke pengene til annet en å kjøpe mp3 av andre igjen.. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Leste en artikkel på dagbladet.no om dette for noen dager siden. Likte spesiellt denne formuleringen: Bopaboo baserer seg på en kanskje litt naiv avtale, der brukeren må love å slette det solgte sporet fra sin egen PC. Men dette blir ikke kontrollert. Lykke til Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Og man beholder musikken etterpå? Jøss, slipper å kopiere musikken sjøl, det er jo flott! Og med en dugelig CD-samling og et rippeprogram, MAN KAN JO BLI RIK!!!! Og sammen med LP-samlinga hvor man bare stapper en phono/jack-adapter i mikrofonporten på PC'n og tar opp, enda noen laken i banken! *peiler inn på en proxyserver og begynner å kopiere* Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fra artikkelen: Det faktum at man beholder sangen etter man har solgt den gjør også hele konseptet ganske spekulativt. Her ligger vel noe av problemet med dagens lovgivning. Dette kan jo sidestilles med at man oppnår en sang før man har kjøpt den. Jeg ser allikevel ikke på dette som et problem for denne bedriften da dagens tilgang på ulovlig materiale uansett forutsetter såkalt "samvittighet" (AKA skinnhelligdom) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Dersom dette viser seg å fullt ut lovlig, og vi får tjenesten her i Norge, kan dette være en fin måte å tjene litt ekstra penger på Neppe. Er jo ingen som kommer til å kjøpe. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Laster nok heller ned en piratkopi gratis enn å kjøpe en piratkopi gitt... Det tror jeg nok de fleste vil gjøre. Om man først skal kjøpe en sang, så tror jeg man vil gjøre det fra en legitim butikk! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg er enig når det gjelder mp3, men nå skal det nevnes at dette er tyvgods (in a way). Og grunnen til at folk kjøper tyvgods er at det er billigere. Endret 12. desember 2008 av Mimir Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg tror ikke vi skal tenke på dette som en måte å bli rik på, heller ikke på dette som en veldig dum ide... Dette er akkurat det vi trenger med tanke på digital media rettigheter. Flere synsvinkler på saken. Slik plateselskapene framstiller internett og musikk så er vi alle tyver osv. eller at all nedlasting er ulovelig. (Downloading is illegal...) Jeg tenker ofte på torrent trackere o.l. som digre bibliotek. Endret 12. desember 2008 av MMDE Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg vil bare ha sagt at jeg ser på det å laste ned sanger som kjøp av tyvgods, og døden for de små aktørene i musikkbransjen. Men jeg laster ned musikk ulovlig selv. Det er på en måte allment godtatt, selv om det er ulovlig. Endret 12. desember 2008 av Mimir Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Tror ikke folk fikk med seg hva jeg sa litt lengre oppe. Man får ikke ta ut pengene. Alle pengene som tjenes av salg må brukes til å kjøpe musikk av andre personer.. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 For å få mølla igang må jo noen faktisk betale "ekte" penger for dette, og jeg stiller meg litt tvilende til at folk vil sette inn penger de ikke får ut igjen (uansett hvor små summer det er snakk om). Dette prosjektet er dødt før det har begynt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg er enig når det gjelder mp3, men nå skal det nevnes at dette er tyvgods (in a way). Og grunnen til at folk kjøper tyvgods er at det er billigere. Riktig, men kva er poenget med å kjøpe tjuvgods når du kan laste det ned sjølv. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Som jeg sa; jeg er enig når det gjelder mp3. Prøvde bare å se ting fra en litt annen vinkel...noe jeg egentlig ikke fikk til. Dette er og blir håpløst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det meste i form av digital software vil jo gå under same definisjon. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Selvfølgelig. Prisen på tyvgods blir jo "regnet" utifra hvor vanskelig det er å få tak i. Programvare er jo som kjent null problem. Dermed; ingen kostnad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg