tørrfisk Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg vil ta opp bass i stereo, enten ett stereo spor eller 2 mono. Men, jeg kan ikke ta opp 2 monospor, for da blir det ikke lyd. Og hvis jeg prøver å ta opp et stereospor, blir det heller ikke lyd. Hva er galt? Det er sx 3 det er snakk om. Har forøvrig et ESI Juli@ lydkort. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Har du en stereomikrofon da? Hvis du prøver å sette to monospor til å ta opp samme ting fra samme mikrofon, så vil de fase ut hverandre ut du får null lyd. Det beste å gjøre er å spille det inn to separate ganger. Ellers må du skaffe deg en mikk til. Eventuelt (og burde være aller aller aller siste utvei) er å ta opp to monospor uten å høre en dritt, for å så legge på en liten delay på den ene. Da burde du få lyd, men med variabelt resultat. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Takk for svar. Kjører Spdif ut fra Boss GT-8. Skal prøve delaymetoden din og panne litt Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hvis du i tillegg fasevender det ene monosporet kan du holde delayen til det absolutt minimale, og kanskje ikke få ett så verst resultat Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Et lite spørsmål: hvorfor vil du ta opp akkurat bass i stereo? Det har som regel lite hensikt. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Et lite spørsmål: hvorfor vil du ta opp akkurat bass i stereo? Det har som regel lite hensikt. Hehe, det har du forsåvidt rett i. Men jeg bruker phaser og chorus hyppig på mitt nåværende prosjekt og vil få full stereoeffekt. Det ville kanskje dog vært mer hensiktsfull å ta opp mono dry og deretter legge på effektene. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det høres mer fornuftig ut i mine ører. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Endelig er mine cubaseproblemer løst etter mange netters intensiv troubleshooting og manual-lesning. For å ta opp mens jeg hører gjennom monitorene måtte jeg forandre på monitorinstillingene i "preferences". Så enkelt var det. Takker mye for hjelpen! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er det så smart da? Er jo en grunn til at man gjerne ikke har den muligheten. Tenker på feedback nå. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Det er vel ikke det i teorien, men har ikke blitt plaget med noe feedback. Bruker Beyerdynamic monitorheadset til å monitore vokal. Særlig med superior drummer 2.0 er monitor funksjonen jeg nevnte svært nyttig. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvis du monitorerer (kan vel ikke være riktig ord?) med headsett blir det ikke feedback nei. Tenkte du hørte via høytalere mens du spilte inn. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Enig med Mixel her, skjønner ikke hvordan du greier å unngå å få feedback, ulyder i opptaket når det kommer live lyd ut av høytalerne. (med mindre du da står i et annet rom) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Enig med Mixel her, skjønner ikke hvordan du greier å unngå å få feedback, ulyder i opptaket når det kommer live lyd ut av høytalerne. (med mindre du da står i et annet rom) Jeg tar jo ikke opp noe akustisk med studiomonitorene på Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Enig med Mixel her, skjønner ikke hvordan du greier å unngå å få feedback, ulyder i opptaket når det kommer live lyd ut av høytalerne. (med mindre du da står i et annet rom) Jeg tar jo ikke opp noe akustisk med studiomonitorene på Vel, slik vi tolket det fra innlegget ditt Men bra du ikke er så tett i pappen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå