SnowDOG_ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Ingen som har set Snipe doumentarene på Discovery da?? De har jo skitt med styrbare skudd som er 40 cm... (ANTI TANK SNIPER)...Den så men husker ikke eg feil så holder de p å utvikle den nå men det finnes ikke helt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ingen som har set Snipe doumentarene på Discovery da?? De har jo skitt med styrbare skudd som er 40 cm... (ANTI TANK SNIPER)...Den så men husker ikke eg feil så holder de p å utvikle den nå men det finnes ikke helt. Uansett, siden det tydeligvis er et slags rakettvåpen så er det meningsløst å sammeligne antall mm med et vanlig geværprosjektil. Uansett høres 40cm for en rakett VELDIG lite sannsynelig ut.(Med mindre man skal skyte en Tank som står på månen ) De som har sett en TOW vet at denne ikke er særlig stor(diameter) og disse brukes jo som kjent som styrbare Anti-Tank våpen. Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 /me kunne sikert klart å håndtere en slik sniper med litt trening (d.v.s 1-2 år) ta vekk bindestreken du så er du nærmere sannheten Tror du virkelig at det er så mye vanskeligere å skyte med et sånt monster enn et annet stort gevær? En trenger sikkert ikke så mange skudd med en slik en før en behersker den noenlunde. Sikkert moro å prøve Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 les hva som står på sia da, står at rekylen ikke er noe stor, mere ett puff enn ett spark og at den var ganske lett å beherske og løpet er laget slik at man ikke skal få no mye rekyl pluss at det skjuler støvspor o.l. ganske bra... feeet rifle, må ha en slik til elgjaktsesongen *ferdig lapskaus kom og spis * Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 les hva som står på sia da, står at rekylen ikke er noe stor, mere ett puff enn ett spark og at den var ganske lett å beherske og løpet er laget slik at man ikke skal få no mye rekyl pluss at det skjuler støvspor o.l. ganske bra... feeet rifle, må ha en slik til elgjaktsesongen *ferdig lapskaus kom og spis * Nice piercing effekt også, så med ett skudd kan du nedlegge flere dyr (og jegere). Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Nice piercing effekt også, så med ett skudd kan du nedlegge flere dyr (og jegere). hehe, man tar meg seg 3-4 jaktlag i kommunen med en smell Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Morsomme regler de har funnet på. Det er lov å drepe folk, så lenge du ikke gjør det raskt og smertefritt. Jepp Aner ikke hvem som har bestemt det, men vi har ikke lov til å slipe bajonettene til AG3'ene i militæret ihvertfall. Drepe med en sløv bajonett er greit, men ikke skarp... Stikk-vri-ut.. jadda, tenker det føles mye bedre når bajonetten er sløv... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Lærer dere stikk-vri-dra-ut? Vi lærte hogg-fienden-i-to, vi. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jepp, er det vi har lært... Vanskelig å hugge fienden i to når bajonetten er så sløv at det er helt umulig å skjære seg på den Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Den rifla så fet nok ut ja Har selv skutt med det kalibret (20mm) da jeg var i forsvaret (Storm Esk.) Kanonen var da montert på en personell vogn NM135 ,og jeg var skytter på den HE står for High Explosive , og er da en eksploderende kule ved treff. Vi brukte MultiPurpose skudd(kuler) og "Kalde" skudd. Multipurpose er brannsettende og eksploderende kuler. Da er rekkevidden rundt 2000 metter. Ikke fordi effekten blir for lav,men fordi den er selvdetonerende over denne avstand (sikkerhets grunner,fordi det ikke er ønskelig med slike blindgjengere liggende rundt ) Kalde granater har seff mye lengre rekkevidde,,men sikte vi brukte gikk bare til 2000m hvis jeg husker rett. Det var et gromt kaliber, og jævla morro å skyte med Ser at rifla på bildet er ytstyrt med en real rekyldemper i fronten,samtidig som vekta på våpenet er meget stor,,så det skulle vært mulig å bruke den uten å knuse skuldra,selv om at det er ingen tvil om at skytteren får litt juling ja..hehe Og det skulle ikke takk lang til for selv en n00b å få til gode treff,,den må jo være ultrastabil å skyte med (stor vekt + to-fot) Og det er faktisk lov til å bruke 12,7mm+ kaliber på personell..i hvertfall fra stridsvogn! Det kommer ann på hva personellet er bevæpnet med! Hvis de er i besittelse av anti-tank våpen kan man bruke grove kaliber for å eleminere dem..(selvforsvar) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jepp, er det vi har lært... Vanskelig å hugge fienden i to når bajonetten er så sløv at det er helt umulig å skjære seg på den Vel i fredstid så er jo hele poenget med at den er uslipt at man ikke skal få flere titalls kløner hvert eneste år som skjærer seg kraftig på bajonetten under førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jepp, er det vi har lært... Vanskelig å hugge fienden i to når bajonetten er så sløv at det er helt umulig å skjære seg på den Vel i fredstid så er jo hele poenget med at den er uslipt at man ikke skal få flere titalls kløner hvert eneste år som skjærer seg kraftig på bajonetten under førstegangstjenesten. Enig med Gabriel_X ! Sliping er ikke tillat p.g.a at det er lett for n00ber å ødelegge bajonetten 8feilsliping) ,og å ødelegge seg selv og andre Dessuten så fungerer bajonetten best slik den er nå (til sitt bruk..),,er den for hvass og tynnslipt ødelegges den lettere... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Ingen som har set Snipe doumentarene på Discovery da?? De har jo skitt med styrbare skudd som er 40 cm... (ANTI TANK SNIPER)...Den så men husker ikke eg feil så holder de p å utvikle den nå men det finnes ikke helt. Uansett, siden det tydeligvis er et slags rakettvåpen så er det meningsløst å sammeligne antall mm med et vanlig geværprosjektil. Uansett høres 40cm for en rakett VELDIG lite sannsynelig ut.(Med mindre man skal skyte en Tank som står på månen ) De som har sett en TOW vet at denne ikke er særlig stor(diameter) og disse brukes jo som kjent som styrbare Anti-Tank våpen. Hmm.. De har den full av sensorer å slikt da.. Det som tar opp plassen sikkert. Men som jeg sa, jeg husker ikke helt.,.. Ser så mye på discovery.-. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 feeet rifle, må ha en slik til elgjaktsesongen *ferdig lapskaus kom og spis * Tror nesten du må gi deg på å klare å finne noen biter fra det dyret/menneske du treffer. Finner sikkert noen biter i neste kommune HVIS du er heldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå