Gå til innhold

Tror du at du kan bruke ei sniper-rifle?

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett nok, men med et begrenset bruksområde:

-Alt for tung: 2x 15 kg uten kikkert og ammo

-Kan ikke brukes mot mennesker: Ulovlig i følge Geneve-konvensjonen

-Kan ikke brukes når det er kaldere en -25 Celsius (sannsynlighvis vil den få problemer med -10 Celsius over lengre tid.

-Sannsynlighvis mye vanskeligere å skyte med enn en Barret

-Sannsynlighvis recoil som slår skuldra halvveis ut av ledd derom man ikke holder den 100% riktig

Edit: Kom på en grunn til:

-Sannsynlighvis er trykket foran løpet så stort at det kastes opp alt for mye grus/snø som avslører posisjoen litt for mye..

Lenke til kommentar

Den "mindre" versjonen er jo enda større.

14.5-mm version

Cartridge: 14.5x114 mm Russian.

Operation: manual bolt action.

Feed: 3-round box-type, detachable magazine.

Weight, empty, kg: 29.

Overall length, mm: 2,015

Rifling: 1 full turn in 406 mm.

Length of barrel, mm: 1,220

Muzzle velocity, m/sec: 1,080

Muzzle energy, J: 30,675

Effective range, m: > 2,300

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å bli skutt og dø momentant uten smerte, av en slik en, enn å få åttehundreogti pistolskudd i knærne, og ett i leveren?

Hvis vi ser bort i fra at det er interesse for likrester da..

jo, men jeg ville heller skøti noen med flere smertefulle pistolskudd. iallefall de jeg hater... hater veldig.

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å bli skutt og dø momentant uten smerte, av en slik en, enn å få åttehundreogti pistolskudd i knærne, og ett i leveren?

Hvis vi ser bort i fra at det er interesse for likrester da..

jo, men jeg ville heller skøti noen med flere smertefulle pistolskudd. iallefall de jeg hater... hater veldig.

Nettopp?

Lenke til kommentar
Morsomme regler de har funnet på. Det er lov å drepe folk, så lenge du ikke gjør det raskt og smertefritt.

Dere går utifra at man faktisk treffer slik at personen dør raskt og smertefritt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg f.eks å få skutt av et lem med et så grovkalibret våpen.

Denne her skyter 2k meter http://arms.eiite.cz/special/00012.htm

12,7mm vs 20mm er omtrent som norsk gjennomsnitt vs John Holmes.

Lenke til kommentar
Morsomme regler de har funnet på. Det er lov å drepe folk, så lenge du ikke gjør det raskt og smertefritt.

Dere går utifra at man faktisk treffer slik at personen dør raskt og smertefritt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg f.eks å få skutt av et lem med et så grovkalibret våpen.

Denne her skyter 2k meter http://arms.eiite.cz/special/00012.htm

12,7mm vs 20mm er omtrent som norsk gjennomsnitt vs John Holmes.

Åh, da så. Synes noen skreiv tidligere at om du blir truffet av den, så dør du uansett.

Lenke til kommentar

Skulle vedkommende ikke treffe deg med det prosjektilet saa skulle det ikke forundre meg om selve trykket er stort nok aa flerre huden av trynet bare det kommer naerme nok .

12.7 er jo anti-personell vaapen , men man skyter vel paa grupper av mennesker tenker jeg , kan nok ta ut endel med et skudd , for ikke aa si at man skremmer livet av resten .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...