Argyros Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei Jeg har hørt diverse kommentarer om at pc-priser er "kunstig lave" nå med tanke på at dollaren nylig steg om lag 40% på 3 måneder, og at denne valutasvingningen ville gi mest utslag utpå nyåret... Er det noe i disse kommentarene/ryktene/påstandene? Bør jeg kjøpe PC før nyttår nå når jeg går med kjøpsplaner - men egentlig ikke "trenger" den før uti januar/februar? Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Mye som tyder på at prisene på bærbare øker, litt mer usikkert på deler til stasjonære. Her er en link hvor dinside.no vurderer http://dinside.no/data/maskinvare/pc--stas.../art796906.html Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Takk takk Det ga hvertfall litt mer innspill og tanker.. Jeg skal i første omgang ha meg en htpc/stue-pc som er kraftig nok til å drive 1080p x264-filmer.. Om det blir windows eller linux er litt usikkert enda, men blir kanskje linux om jeg skal kunne få til et fullverdig alternativ til GET sin digitaldekoder.. jeg får gruble og google litt til, men noe særlig prisfall på utstyr som er godt nok til å dra det jeg trenger spørs det vel om faller noe særlig nå (core 2 og gma 4500 ellerno..). Litt vil det jo likevel synke i forhold til nyere utstyr, så spørsmålet er vel om butikkene sitter på lagre de har kjøpt før dollaroppgangen og seller i forhold til innpris - slik at vi får et hopp når de lagrene går tomme - eller om oppgangen i dollar (svekkelse av krona) allerede har fått sinn innvirkning.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 dollaren gikk jo ned som bare f i natt da... så jeg har ingen tro på stor prisøkning Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Prisene har faktisk steget allerede, jeg la merke til det når jeg så på prishistorikken til delene i min handlevogn Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Oi, jeg har vært på reise i dag og ikke fått det med meg, men det skyldes vel gjerne litt at senatet sa nei til bil-bailouten d da... Men ned til 6,9 vil jeg ikke beskrive som å gå ned som bare f ..? Ja tenkte ta en kikk på litt prishistorikk nå når jeg kom meg helt hjem - så d blir i kveld/løpet av helgen. Skal jeg handle før nyttår bør d vel kanskje bestilles nå i løpet av helgen.. Takk for handlevognen khaffner Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 sjekket en handlevogn jeg har hatt planer om å kjøpe en stund... og den har gått opp med 200kr... til 7000... så vil ikke si det er en syk økning... man må bare være mer oppmerksom på hvor man kjøper sakene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå