leifeinar Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Nå kan det godt være jeg surrer masse, men PCutstyr har jeg alltid likt siden de sender pakker som brev når det var mulig. er få butikker som gjør dette, men de gjør det i kombnasjon med fine priser. fordeler med brev er jo at det er billig , men det går jo også mye fortere. 1-2 dager noe som er mere enn en halvering av frakttid. det som nå er skjedd er at de har fjærnet dette, og i tilleg lagt på en frakt forsikring på 71 kr så en liten mp3 spiller til 243,- med frakt på 107,- og forsikring på 71,- ender opp på fine 421,- det gjør meg ikke så mye, men synd at den muligheten er borte. jeg handler jo bare et annet sted Endret 11. desember 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Da forsvinner meningen med og handle nettbutikk da, for da blir jo halvparten frakt når du skal kjøpe noe billig. For meg er hele poenget med netthandel at det skal være billigere, raskere, og at jeg slipper og gå ut av stolen for og gå ut i vinter kulden. Man burde ha mulighet til og sende ting i brev til kunder vis varene er små. donnieakalefty Lenke til kommentar
steeler Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Har selv boikottet pc-utstyr.no da de nekter meg reklamasjon på en strømforsyning. Dette er enda en god grunn til ikke å handle der lenger. De går vel nedenom med finanskrisen. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Er vel tvilsomt at de gjør det. De har solide eiere bak seg. Noen som visste at det er samme eiere bak Pc-utstyr.no og Meeter.no? Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm, synes PCutstyr er en meget god nettbutikk jeg da. Hatt flere feil på varer og det har alltid løst seg raskt og effektivt. De svarer også raskt på email og da gjerne innen 2 timer. Har også opplevd å få svar 10 min etter at jeg sendte mail. (Om det er virkedag selvfølgelig) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Forsikring ja. Det er vel selger som uansett er ansvarlig for varen overfor kunden helt til den er levert? Og så er transportøren ansvarlig overfor selger igjen. Denne "forsikringen" er sannsynligvis ikke noe annet enn en dårlig kamuflert måte å få inn noen kroner ekstra på. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Den "forsikringen" hørtes suspekt ut ja. Transportør er ansvarlig for pakken etter den er utregistrert hos nettbutikk helt til kunde kvitterer for den i andre enden. Har selv handlet mye hos pcutstyr.no. Spørs om det blir så mye nå fremover. Amentio var også dyre på frakt en stund. Etter mye klager har de nå satt denne til et akseptabelt nivå. Har begynt å bruke de igjen etter dette. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm, synes PCutstyr er en meget god nettbutikk jeg da. Hatt flere feil på varer og det har alltid løst seg raskt og effektivt. De svarer også raskt på email og da gjerne innen 2 timer. Har også opplevd å få svar 10 min etter at jeg sendte mail. (Om det er virkedag selvfølgelig) ja butikken, er meget god og er min favoritt. ville understreke dette med frakt som brev var fjærnet, jeg synest det rett og slett var dumt. skal man ha en ting, et lite hovedkort, et skjermkort, en cpu eller en mp3 spiller er det kjiipt og betale så mye ekstra. ja, den forsikringen var litt rar.... Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei alle sammen! Vi legger om til nytt system og brev skal komme tilbake, men er ikke aktivt for øyeblikket. Fraktforsikring skal også tas bort Endringer kommer så snart som mulig, men det er også en del annet å ordne med når vi går fra ett system til ett annet. Kontakt vårt kundesenter om det skal være noe konkret, så skal vi så klart hjelpe til. Velkommen til en hyggelig handel hos oss. // pcutstyr.no Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hmm, synes PCutstyr er en meget god nettbutikk jeg da. Hatt flere feil på varer og det har alltid løst seg raskt og effektivt. De svarer også raskt på email og da gjerne innen 2 timer. Har også opplevd å få svar 10 min etter at jeg sendte mail. (Om det er virkedag selvfølgelig) Når sendte du mail? Eg sendte mail til dei på tirsdag i denne veka, og forsatt ikkje hørt noko. Og det er fortida umulig å komme igjennom på tlf til dei. Får berre beskjed om at dei har intern opplæring og at en skal prøve igjen i morra. (har prøvd å ringe kvar dag denne veka). Hmm. Det var litt offtopic:P Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei igjen! Vi jobber med alle mailer og intern opplæring, ved overgang til nytt system. Vi bekalger noe ekstra ventetid, vi regner med å være ajour på mandag. Håper på forståelse for dette i en overgangsperiode. // pcutstyr.no Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hei alle sammen! Vi legger om til nytt system og brev skal komme tilbake, men er ikke aktivt for øyeblikket. Fraktforsikring skal også tas bort Endringer kommer så snart som mulig, men det er også en del annet å ordne med når vi går fra ett system til ett annet. Kontakt vårt kundesenter om det skal være noe konkret, så skal vi så klart hjelpe til. Velkommen til en hyggelig handel hos oss. // pcutstyr.no fantastisk supert kjempeflott Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei igjen! Vi jobber med alle mailer og intern opplæring, ved overgang til nytt system. Vi bekalger noe ekstra ventetid, vi regner med å være ajour på mandag. Håper på forståelse for dette i en overgangsperiode. // pcutstyr.no Hehe. Må vel kunne greie å vente til då Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei igjen! Vi jobber med alle mailer og intern opplæring, ved overgang til nytt system. Vi bekalger noe ekstra ventetid, vi regner med å være ajour på mandag. Håper på forståelse for dette i en overgangsperiode. // pcutstyr.no Hva er grunnlaget for fraktforsikringen og legalt er ikke dette et bomskudd? Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det har skjedd en feil i det nye systemet, så denne fraktforsikringen skal bort. Vi beklager dette. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fraktforsikring? Ren svindel dette, da dere sender norgespakke som regel. Denne er forsikret opp til 10.000 kroner. Hva med og informere og foreslå for kunder i fremtiden att de burde dele forsendingen i 2 om prisen er på mellom 10.000 til 19.999? Skaff dere god PR og refunder denne summen til kjøpere som har betalt! Jobber i posten å hender enkelte pakker er ganske stygt skadet, hadde det vært min pakke som kom fra fks Pcutstyr.no hadde jeg blitt enormt forbannet om jeg kun fikk igjen 10.000 og ikke de XX.XXX jeg hadde betalt. Hva med og strekke dere litt lengre enn konkurrentene deres? Pris er ikke alt, mange butikker som har brent seg på kundeservice selv om de har vært best på pris en stund og dermed mistet kunder. Dessverre pcutstyr, jeg har handlet mye hos dere igjennom tiden men nok er nok, dere leverer tregt, er umulige på reklamasjon og bruker alt for lang tid på å svare på mail. Dog skal dere ha ett stort pluss for og svare i Norges største hardware forum! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Give'em a break Som de sier, er de igang med omlegging til nytt system. Såvidt jeg har sett, så prøvde/prøver de å få til en funksjon med å vise estimert frakt FØR man bekrefter orderen. Dette er jo kjempebra og noe alle nettbutikker burde innføre. Når du finner den varen du ønsker, trykker du på knappen KJØP og ser da at varen dukker opp i handlevognen i øvre høyre boks der det står Handlevogn. Slik gjør du med alle de varene du ønsker. Vil du ha flere av en vare kan du enten trykke KJØP flere ganger eller endre antall i noen tilfeller. Du kan også endre antall om du trykker VIS VOGN. Her får du en oversikt over alt som ligger i vognen samt en estimert fraktpris. Av en eller annen grunn heter rubrikken for estimert frakt "Fraktforsikring". I går når jeg prøve-handlet viste denne "normal estimert" fraktpris slik jeg oppfattet det. Nå, etter at de har fått pepper her i forumet, har de prøvd å "fixe" den, men den siste kr.1 som står igjen nekter kanskje softwaren/systemet å fjerne Slik jeg oppfatter er (eller burde være) "fraktforsikring" = estimert frakt Postens Service pakke. Kan de greie å gjøre om navnet på rubrikken fra "fraktforsikring" til "Frakt Servicepakke" hadde ingen misforstått hva det gjaldt iallefall. Håper iallefall de ikke dropper planen om å vise estimert frakt, selvom systemet trøbbler litt nå i innkjøringa. Stå på Endret 12. desember 2008 av Mekkus Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! Til opplysning sendes våre pakker med bla servicepakken, disse er pakkene er forsikret iht veifraktloven og ikke som du viser til med kr 10.000,- pr pakke. Men dette er likevel uvesentlig i denne sammenhengen. Som opplyst tidligere er denne fraktforsikringen nå fjernet. Vi beklager noe ekstra behandlingstid ved overgang til annet system. Responsen blir bedre så snart vi er à jour. Er det noe som du har uklart med oss så anbefaler vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får klarhet i dette. Ellers ønsker vi alle en riktig God Jul. // pcutstyr.no Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! Til opplysning sendes våre pakker med bla servicepakken, disse er pakkene er forsikret iht veifraktloven og ikke som du viser til med kr 10.000,- pr pakke. Men dette er likevel uvesentlig i denne sammenhengen. Som opplyst tidligere er denne fraktforsikringen nå fjernet. Vi beklager noe ekstra behandlingstid ved overgang til annet system. Responsen blir bedre så snart vi er à jour. Er det noe som du har uklart med oss så anbefaler vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får klarhet i dette. Ellers ønsker vi alle en riktig God Jul. // pcutstyr.no Jøss, imponert over at dere holder det gående til langt på kveld. For jeg lov til å rappe et svar fra dere med det samme? Noen sjangse for at dere tar inn denne kjøleren : http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2271 Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! Til opplysning sendes våre pakker med bla servicepakken, disse er pakkene er forsikret iht veifraktloven og ikke som du viser til med kr 10.000,- pr pakke. Men dette er likevel uvesentlig i denne sammenhengen. Som opplyst tidligere er denne fraktforsikringen nå fjernet. Vi beklager noe ekstra behandlingstid ved overgang til annet system. Responsen blir bedre så snart vi er à jour. Er det noe som du har uklart med oss så anbefaler vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får klarhet i dette. Ellers ønsker vi alle en riktig God Jul. // pcutstyr.no Jøss, imponert over at dere holder det gående til langt på kveld. For jeg lov til å rappe et svar fra dere med det samme? Noen sjangse for at dere tar inn denne kjøleren : http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2271 Hei! Vi skal vurdere dette på sikt, men ikke pr i dag. Men vi har mange andre kjølerer du kanskje kan bruke // pcutstyr.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå