Gå til innhold

"M" nummer 12 - Bladet fra helvete.

Anbefalte innlegg

Her går jeg ned på butikken for å kjøpe meg et nytt nummer av M. M er en tegneserie jeg digger og har nesten alt av, så forventningene mine er ganske høye. Jeg blar som vanlig ikke i gjennom bladet før jeg kjøper det, men går rett til kassa for å kjøpe det. Bladet sparer jeg som kveldsmatlesing.

For ca. 20 minutter siden leste jeg bladet, og jeg husker ikke sist jeg var så skuffet over en tegneserie. For det første er bare 22 av 72 sider 'M', og for det andre er 20 av de 22 sidene kjempeteite. Det er en seksjon der Mads tar rollen som Snikker Andersen, som de fleste kjenner igjen fra julaften. Denne seksjonen var ikke morsom i det hele tatt, og det at den var tegnet med et bilde per side hjalp ikke stort på heller. Etter det kommer en teit "Nilsen og Viktor" serie, som ikke var noe morsom. Etter det blir galskapen komplett. En kjempelang serie av noe som ligner Power Puff Girls, og som ikke er beregnet på 'M's lesere i det hele tatt. Etter det følger 6 gamle striper M, som jeg hadde lest før.

Jeg kommer ikke til å kjøpe M mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at de seks m-stripene du refererer til er striper M. Eriksen forteller og forklarer om, da er det jo vanlig med gamle og kjente striper. Ellers er jeg enig med deg, M-bladet har virkelig tapt seg, og selv om denne versjonen av Snekker andersen ikke er veeeldig dårlig, så er den desverre ikke så engasjerende. Nilson og Viktor har en annen hat-tråd her så jeg skal ikke gå videre på den. Regner med at den serien du sier ligner på Power Puff Girls er historien om Jingle Belle, en fin historie som desverre havner sammen med Snekker Andersen-historien; ok første gjennomlesning, så er den ikke så morsom lengre.

Jeg gir nok bladet flere sjanser, men forstår frustrasjonen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Husker ennå forsiden på et blad der det stod det var en spesialhistorie med Madammen og ninjaer. Selvsagt gledet jeg meg, men hele historien er på to, tre sider helt bakerst i bladet og har ikke noen egentlig sammenhengende handling. Resten av bladet er bi-serier og repriser. Likte M før, men dette bladet var starten på nedturen. Juleheftet var litt morsomt, men ikke i nærheten av Pondus og Eon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...