fersking Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei.. Eg sku reinstallere dataen min, velgte då att dataen sku boote fra cd-rom.. satt i cd'n og restartet dataen, den stod då med svart skjerm i 2min så begynte den å si en setning om att noe ikke er installert... Skjermen er svart hele tiden og det kommer ingen skrift eller noe.. Viften og alt det andre går, har sjekka alle koblinger.. Er dette ett bios problem? Kordan fikse? Det er en litt eldre pc, men på kortet står det: Aopen AK79D-400Max, har lest litt om noe som dere kaller for jumper, men vet ikke hvordan den ser ut, har prøvd å ta ut batteriet.. håper noen kan hjelpe meg... Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
per_skrul Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Flytt ikke på jompere. Er maskinen gammel, har den en flopy disk? Jeg tror det kan være en driver for cd som mangler. Har du en oppstartdisket med cd driver, kan du bruke den. Lenke til kommentar
fersking Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Eg flyttet på jumperene, då kom dataen på men jumperen er nødt til å stå i den andre posisjonen, hvorfor det? Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Du har resatt BIOSen til fabrikkinstillinger, ikke noe annet. Får du opp noe på skjermen når du starter opp datamaskinen eller er den svart hele tiden etter den ene gangen du fikk opp litt tekst om driver etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå