steininho Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 prøver å koble opp en maskin her (winxp) mot et domene. når maskina er satt opp til å få DNS servere fra DHCP så bruker den urimelig lang tid på å komme inn i windows og feilmeldinga "Windows kan ikke oppnå domenekontrollernavnet for datamaskinnettverket. (Det angitte domenet finnes ikke eller kan ikke kontaktes.). Gruppepolicybehandling er avbrutt." (event id: 1054) kommer opp i hendelsesbehandlinga. viss jeg skriver inn DNS adresser manuelt og bruker ip-en til domeneserveren som primær DNS så funker innlogginga fint, men da funker ikke internett. noen som har en god løsning på hvordan jeg kan få feilfri og kjapp innlogging uten å miste tilgangen til internett? Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Sett serveren som primær DNS og sett opp "forwarders" i DNS konfigen på serveren. Burde funke det. Lenke til kommentar
steininho Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 forwarders are not available because this is a root server... Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Under forward lookup zones finner du to kataloger. en som heter "." altså punktum, og en med navnet på domenet ditt. Slett mappen punktum, restart servicen og du kan legge inn forwarders. Lenke til kommentar
steininho Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 og dette vil ikke på noen måte skade serveren..? er liksom ikke jeg som har satt den opp og det hadde vært kjipt viss det var jeg som rev den ned... :wink: men får prøve det senere, takker. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Nei det vil ikke gjøre noe skade Lenke til kommentar
steininho Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 sletta mappa og restarta servicen, men det står fremdeles "forwarders are not available because this is a root server." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå