runealm Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei, har et lite problem. Kjører et program under Win Xp som henger seg av og til. Finnes det en måte eller et program som kan stoppe og starte dette programmet til en fast tid hvert døgn? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hei runealm Dette er fullt muligt å få til. Den beste løsningen ville være å lage et .bat skript som lukker programmet, og deretter starter det igjen. Så kan du bruke windows egne "dagliege oppgaver" til å kjøre denne .bat fila en gang til dagen på et bestemt klokkeslett. Kan lage et eksempel for deg. Bruker FTP programmet filezilla som et eksempel. Jeg oppretter en fil som heter restarFilezilla.bat som jeg legger på c:\ i denne fila fyller jeg inn, @echo off taskkill /f /im Filezilla.exe cd "C:\Programfiler\FileZilla FTP Client" start Filezilla.exe @end Så går jeg til kontrollpanel->planlagte oppgaver Velger Legg til Planlagt Oppgave Velg bla gjennom og finn bat fila du lagret på C:\ Sett som utfør dagligt Velg tidspunkt for når programmet skal restartes. Skriv inn passordet til brukeren din når du blir spurt om det. Trykk fullfør og sjekk at oppgaven er lagt til i listen. Nå kan du teste at det fungerer ved å høyreklikke på oppgaven og velge kjør. Endret 12. desember 2008 av Hille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå