cyclo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sitter og sliter med en PC som plutselig med nyeste ubuntu ikke vil fungere med wake on lan. Tenkte at jeg kunne foreta et lite eksperiment og rett og slett koble en transistor til powerknappen. Dermed kan jeg (forhåpentligvis) slå på PC-en fra LPT-porten til en annen PC ved å sende en puls til transistoren. Men i den forbindelse (for valg av transistor) må jeg vite hvilken volt det er på pinnene powerknappen kortslutter for å slå på pc-en. Noen som vet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 WOL er vel ikke OS avhengig..... I allefall for å svare på ditt spørsmål, så er det +5 volt.... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 5V ja. Var det jeg trodde. Takk. WOL er delvis OS avhengig. Det er to ting OS-et må sørge for for at det skal fungere. Nettverkskortet må settes til å godta WOL requests (dette er ikke noe problem i Ubuntu 8.10) Dessuten må den sørge for at nettverkskortet ikke slås av når OS-et avluttes (Dette er det jeg sliter med i 8.10 - uansett hva jeg gjør tas strømmen på nettverkskortet når maskina slås av). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå