Gå til innhold

Hvordan fungerer Touch HD som jobb mobil?

seb_seven

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny mobil og sikler selvfølgelig på HTC Touch HD. Telefonen vil i hovedsak brukes til ringing, sms, mail og internett. MP3 spiller er ikke viktig.

Jeg er avhenging av å kunne lese og skrive mail enkelt. Tror egentlig Touch Pro er mer riktig telefon for mitt bruk, men HD'en er mer fristende grunnet tykkelse og skjerm.

Men vil HD'en kunne brukes effektivt til arbeid? Eller er det først og fremst en multimedia mobil? Noen Som har erfaringer med dette?

Har tidligere hatt en Qtek 9100, så jeg kjenner WM. Min nåværende tlf er en Nokia E51. Grunnen til at denne skal ut er at den i mine øyne er ubrukelig på mail sammenlignet med WM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en liten fiks, så kan du skrive mail/meldinger i landskapsmodus på HD, da får du et ganske stort tastatur på skjermen. Men uansett, er det MYE skriving, så mener jeg at HW tastaturet på Touch PRO er bedre (uansett litt vanesak), men til surfing osv, så er det ikke tvil, Touch HD.

Med denne kan man surfe vanlige nettsider uten å zoome inn og ut så mye fordi skjermen er så stor at websider åpnes som normalt, og er store nok til å leses. Er også veldig grei å ha for å lese mail osv.

altså min anbefaling:

VELDIG MYE skriving: Touch Pro

En del skriving eller mindre: Touch HD

Endret av royrov
Lenke til kommentar
Med en liten fiks, så kan du skrive mail/meldinger i landskapsmodus på HD, da får du et ganske stort tastatur på skjermen. Men uansett, er det MYE skriving, så mener jeg at HW tastaturet på Touch PRO er bedre (uansett litt vanesak), men til surfing osv, så er det ikke tvil, Touch HD.

Med denne kan man surfe vanlige nettsider uten å zoome inn og ut så mye fordi skjermen er så stor at websider åpnes som normalt, og er store nok til å leses. Er også veldig grei å ha for å lese mail osv.

altså min anbefaling:

VELDIG MYE skriving: Touch Pro

En del skriving eller mindre: Touch HD

Hvilken fix ??

Hvor finner jeg den ?

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Var og prøvde pro, hd og xperia i dag.

Xperia er uaktuell pga tastaturet. Dette er for meg mye dårligere enn pro.

HD er stor. Litt for stor etter min smak. Sikkert ypperlig til surfing og film, men dette blir ikke mine primære bruksområder.

PRO falt best i smak. Størrelsen er ok (litt i tykkeste laget) og hardwaretastaturet var mye bedre enn xperia. Det gir også et pluss mot HD. Mangler på jack utgang og lavere oppløsning på skjerm enn HD kan jeg leve med. Som jobbmobil vil ikke dette være det jeg merker best.

Min mor fortalte meg alltid at det ikke er det ytre som teller :whistle: HD appelerer i første omgang både med design og specs, men inntrykket jeg fikk er at til mitt bruk blir den noe tung å bruke. Valget faller nok på PRO...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...