Gå til innhold

Formattere XP med NTFS partisjon

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en XP studentversjon- den forutsetter at maskin først er satt opp med vin 2000 eller 98 2. edition først

Nå har den krasja fullstendig, men er ganske sikker på at det er noe programvarefeil og tenkte å formattere partisjonere C:

Er det spesielle problem med å slette og formattere NTFS -mener å ha lest det et sted og lurte på om noen har noen tips.

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har da ingen betydning.

Formatering gjøres fra installasjonsprogrammet. Det er mange vrangforestillinger om hva formatering er og hvordan det gjøres. En av dem er at man må inn i DOS først og skrive "format c:", og det går jo ikke med NTFS.

Hvis det er XP upgrade du har så er det ingen vits å installere Win2000 eller 98 først. Man trenger bare legge inn en eldre CD når man blir spurt om det, for å verifisere at man har den. Ellers installerer man akkurat som vanlig, også på en blank disk.

Lenke til kommentar
Nei, det har da ingen betydning.

Formatering gjøres fra installasjonsprogrammet. Det er mange vrangforestillinger om hva formatering er og hvordan det gjøres. En av dem er at man må inn i DOS først og skrive "format c:", og det går jo ikke med NTFS.

Hvis det er XP upgrade du har så er det ingen vits å installere Win2000 eller 98 først. Man trenger bare legge inn en eldre CD når man blir spurt om det, for å verifisere at man har den. Ellers installerer man akkurat som vanlig, også på en blank disk.

Fine greier. Da sarser jeg på det. Ble litt forvirret for jeg fikk beskjed da jeg kjøpte studentlisens at man Måtte ha win 2000 eller 98 i bunn. så din forklaring klargjorde endel i hodet mitt. takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...