Zahl Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har akkurat fått Arctic Cooling Accelero TWIN TURBO til mitt Radeon 4870 og selve viften fungerer knall. Problemet er kjøleblokkene som skal sitte på RAM og volt-regulator. De er løse og henger ikke spesielt godt. En av de falt også av etter en liten stund. Alt ble rengjort grundig før installasjon, så tror ikke det er det som er problemet. Så er spørmålet mitt, hvordan kan jeg få festet de ulike blokkene på en fornuftig måte? Termisk lim er vel det mest nærliggende alternativet, men det har jeg ikke for hånden akkurat nå. Har sett noen bruke et par dråper superlim i hjørnene på brikkene og litt pasta i midten. Hvordan fungerer dette? Håper på noen lure tips, hadde vært greit å fått alt til å henge ordentlig På forhånd takk. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg kjøpte nylig en Accelero Twin Turbo Pro, og satte også på en Thermalright VRM R4, på 5850 kortet mitt. For å få kjøleelementene til å sitte på (de skal jo faen ta meg henge opp ned) så trikset jeg ved å legge inn smale bølgepappbiter mellom det store kjøleelementet og de små selvklebende kjøleelementene, og så satte disse små i klem. Men, heh jeg håper ikke dette medfører brannfare (det vil jo kunne bli livsfarlig) Jeg får teste litt og kjenne på de varme elementene med en finger en dag, for å se om stresstesting kan medføre brannfare. Kanskje jeg kunne brukt et annet materiale for å sette disse i klem? Endret 20. desember 2010 av Decoman Lenke til kommentar
pong Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har samme problemet med en zelman vf3000. Jeg tror det bare er sånn, de forventer kanskje at du skal kjøpe termisk lim. Det er det jeg gjør, jeg vet at digital impulse har slikt lim. Er litt skeptisk på bruken av det da men, du skal vist blande sammen to kjemikalier som da etter bare 5 minutter blir stivt og hardt som bare.... Der fikk jeg koffert mentalitet. Anyway jeg tror eneste løsning er å rive av padsa, rengjøre skikkelig å så lime det på med termisk lim. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Fjern det gamle limet/termiske teipen og kjøp ny og sett den på selv. http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=66&products_id=158 Har brukt denne selv. Den er ypperlig til montering av kjøleribber. Og det sitter like godt selv etter 5 år. Mvh William Lenke til kommentar
pong Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Hvis du tør, så finnes det nå også termisk lim. http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=20189 Det er langt bedre enn det derre hersens "thermal pads" tullet som bare faller av. Og bruk for gudenes skyld ikke limet på GPU/CPU!! Der skal du bruke pasta(goop), som for eksempel arctic silver 5 (sies å være den beste todate). Jeg må legge til at jeg selv ikke har brukt termisk lim enda, jeg har et sett med akkurat det limet der liggenes men jeg har ikke brukt det enda. Det er altså en "adhesive" altså man blander to kjemikalier som blir et sabla sterkt lim. Denne blandingen er kun brukbar i en fem minutter eller noe der omkring før den stivner. Derfor må du jobbe fort og smart. Beskytt komponentene og annet som ikke skal limes med for eksempel maskeringsteip. Legg alt til rette før du blander limet. Det er ihvertfall planen min når jeg skal bytte ut GPU kjølern min snart. Vent nå litt, jeg har jo svart på denna tråden før. Uansett, lim er en god ide, krever en del tid og konsentrasjon men jeg tror det er verdt det, grafikkminne lager en del varme det og, kan uansett ikke skade. Endret 18. januar 2011 av pong Lenke til kommentar
Khani Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Jeg vil helst ikke anbefale termisk lim hvis heatsinkene skal av igjen. Forresten termisk tape er forskjellig fra pads. Da disse er tynnere og sitter langt bedre. Endret 19. januar 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå