Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugoet 306 strøm førerside

NextoN

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en peugoet 306(1996) og strømmen på førersiden er litt defekt. Varmekabler, venstre speil og når jeg åpner døren kommer det ikke lys i taket, men derimot alle andre dører kommer det lys.

Regner med at hele kretsen er gåen. Noen som har peiling på hva som er galt?

Endret av NextoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjent feil på 306 detta, bestill deg hele kabelmatta til førerdøra du... Den koster litt, men det blir det beste, skal man begynne å lodde inn nye og friske ledninger, så er det mye jobb og blir ikke så bra som nytt.

Jobber med peugeot så har hatt noen slike biler innom ja..

Lenke til kommentar

Det koster fort ca 1500,- + mva. bare for delen alene, og med arbeid på verksted så kommer det fort opp i ca. 4000,-

Måtte bytte den såkalte "multikontakten" (kontakt med ledninger) på min 306 for noen år siden, og da måtte vi "ohme" en og en leder (som det er 21 av om jeg ikke husker feil). Det er en skikkelig dritt jobb, tar laaaaang tid med masse banning og anbefales overlatt til en mekaniker.

Lenke til kommentar
Det koster fort ca 1500,- + mva. bare for delen alene, og med arbeid på verksted så kommer det fort opp i ca. 4000,-

Måtte bytte den såkalte "multikontakten" (kontakt med ledninger) på min 306 for noen år siden, og da måtte vi "ohme" en og en leder (som det er 21 av om jeg ikke husker feil). Det er en skikkelig dritt jobb, tar laaaaang tid med masse banning og anbefales overlatt til en mekaniker.

Dooh. Så blir vi sittende å klø oss i hue istedet :!: Hater å få slike jobber. Men jobb er jobb..

Lenke til kommentar

Dooh. Så blir vi sittende å klø oss i hue istedet :!: Hater å få slike jobber. Men jobb er jobb..

Blir fort sår i hodebunnen av en slik jobb ja.... Finnes nemlig ikke noe koblingsskjema til denne kontakten !

Lenke til kommentar

Nei jeg gidder ikke å gi mekanikeren penger for det der, plager meg ikke så mye. Eneste er vel varmekablene er litt kjip å ikke ha i disse kalde vinterdager.

Men jeg har null peiling, hvor nøyaktig er feilen mest sannsynlig? inni døren?

Lenke til kommentar
Nei jeg gidder ikke å gi mekanikeren penger for det der, plager meg ikke så mye. Eneste er vel varmekablene er litt kjip å ikke ha i disse kalde vinterdager.

Men jeg har null peiling, hvor nøyaktig er feilen mest sannsynlig? inni døren?

Lederene i den kabelen pleier å ryke helt inne ved kontakten som du skrur på i døren. Det er mye slitasje, da de blir bøyd fram og tilbake hver gang døren åpnes og lukkes... Utrolig dårlig løsning og en lite gjennomtenkt å benytte den typen ledninger på en såpass viktig kabel (jeg vet ikke om noen annen/bedre løsning enn den som er i dag, men så er ikke jeg ingeniør heller !)

Slik ser den forresten ut 2621163090_a1a5656398.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...