NextoN Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hei jeg har en peugoet 306(1996) og strømmen på førersiden er litt defekt. Varmekabler, venstre speil og når jeg åpner døren kommer det ikke lys i taket, men derimot alle andre dører kommer det lys. Regner med at hele kretsen er gåen. Noen som har peiling på hva som er galt? Endret 11. desember 2008 av NextoN Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kjent feil på 306 detta, bestill deg hele kabelmatta til førerdøra du... Den koster litt, men det blir det beste, skal man begynne å lodde inn nye og friske ledninger, så er det mye jobb og blir ikke så bra som nytt. Jobber med peugeot så har hatt noen slike biler innom ja.. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det koster fort ca 1500,- + mva. bare for delen alene, og med arbeid på verksted så kommer det fort opp i ca. 4000,- Måtte bytte den såkalte "multikontakten" (kontakt med ledninger) på min 306 for noen år siden, og da måtte vi "ohme" en og en leder (som det er 21 av om jeg ikke husker feil). Det er en skikkelig dritt jobb, tar laaaaang tid med masse banning og anbefales overlatt til en mekaniker. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det koster fort ca 1500,- + mva. bare for delen alene, og med arbeid på verksted så kommer det fort opp i ca. 4000,- Måtte bytte den såkalte "multikontakten" (kontakt med ledninger) på min 306 for noen år siden, og da måtte vi "ohme" en og en leder (som det er 21 av om jeg ikke husker feil). Det er en skikkelig dritt jobb, tar laaaaang tid med masse banning og anbefales overlatt til en mekaniker. Dooh. Så blir vi sittende å klø oss i hue istedet :!: Hater å få slike jobber. Men jobb er jobb.. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det koster fort ca 1500,- + mva. bare for delen alene, og med arbeid på verksted så kommer det fort opp i ca. 4000,- Måtte bytte den såkalte "multikontakten" (kontakt med ledninger) på min 306 for noen år siden, og da måtte vi "ohme" en og en leder (som det er 21 av om jeg ikke husker feil). Det er en skikkelig dritt jobb, tar laaaaang tid med masse banning og anbefales overlatt til en mekaniker. Dooh. Så blir vi sittende å klø oss i hue istedet :!: Hater å få slike jobber. Men jobb er jobb.. Blir fort sår i hodebunnen av en slik jobb ja.... Finnes nemlig ikke noe koblingsskjema til denne kontakten ! Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Nei jeg gidder ikke å gi mekanikeren penger for det der, plager meg ikke så mye. Eneste er vel varmekablene er litt kjip å ikke ha i disse kalde vinterdager. Men jeg har null peiling, hvor nøyaktig er feilen mest sannsynlig? inni døren? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Nei jeg gidder ikke å gi mekanikeren penger for det der, plager meg ikke så mye. Eneste er vel varmekablene er litt kjip å ikke ha i disse kalde vinterdager. Men jeg har null peiling, hvor nøyaktig er feilen mest sannsynlig? inni døren? Lederene i den kabelen pleier å ryke helt inne ved kontakten som du skrur på i døren. Det er mye slitasje, da de blir bøyd fram og tilbake hver gang døren åpnes og lukkes... Utrolig dårlig løsning og en lite gjennomtenkt å benytte den typen ledninger på en såpass viktig kabel (jeg vet ikke om noen annen/bedre løsning enn den som er i dag, men så er ikke jeg ingeniør heller !) Slik ser den forresten ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå