Gå til innhold

BK : Crested Spiritus, en bildeserie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går hett for seg på Haugalandet skjønner jeg :)

 

Tilbake til bildene. Jeg synes de ble bra, kun en ting som ergrer meg litt, og det er at firfislene ikke ser mot oss. Ikke alle behøver å gjøre det, men jeg savner en liten kar som kikker opp mot meg (og muligens ser ut til å si "Hold deg unna, denne flaska er min").

 

Tom

Lenke til kommentar
Det går hett for seg på Haugalandet skjønner jeg :)

 

Tilbake til bildene. Jeg synes de ble bra, kun en ting som ergrer meg litt, og det er at firfislene ikke ser mot oss. Ikke alle behøver å gjøre det, men jeg savner en liten kar som kikker opp mot meg (og muligens ser ut til å si "Hold deg unna, denne flaska er min").

 

Tom

 

 

Jeg har jo fått en del innspill i denne tråden, og flere kommer med deg nå. Så jeg kommer definitivt til å gjøre noen forøk til med dette temaet. Problemet med å få dem til å se på meg er det at den eneste de tenker på er å hoppe av flaskene, og utveien da er bakover - altså vekk fra meg. Derfor ser de stort sett vekk fra meg. Men skal se om jeg ikke kan få en løsning på dette til neste gang.

Lenke til kommentar

[tenke]

Glass er vanskelig å lyssette, og det burde kanskje vært utg.punktet for bildene. Som regel vil jeg si at flasker og glass har en tendens til å ta seg best ut i "tonede" og mørke omgivelser med god dynamikk i lyssettingen.

 

Ellers tror jeg det kan være en og to løslige årsaker til at gutta ikke synes det er gøy å "henge på flaska"; lukt, eller mangel på sådan og ikke minst overflatetemperaturen. Hadde belysningen vært bakket opp av 250W modelleringspærer, hadde de kanskj syntes det var en fin plass å sole seg.

 

Kanskje om de så/luktet/enset mat forover/oppover på flasken (på korken f.eks.), så ville de sett på tilværelsen som litt mer holdbar?!

[/tenke]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes at dette var en skikkelig stilig bildeserie. Eneste er at kanskje det med absoluttflaska blir virkende for lyst. Men det kan være med skjermen jeg sitter på nå, så får se på den kalibrerte når jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke noe særlig mer konstruktivt å si... desverre ;)

Lenke til kommentar
Er det noe skjult poeng i bildene bortsett fra at det er uvanlige flaskebilder? Mener ikke noe annet enn at jeg syns det ser ut som den til venstre er nesten full, mens den midterste er nesten tom. Men er den til høyre helt tom? Det klarer jeg ikke se.

 

Det er vel nå jeg skal svare ja, selvsagt :) Men det er nok som Auto sier, man tager vad man haver...

 

Den siste er forøvrig ikke åpnet, med forseglinga fremdeles på :)

Lenke til kommentar

Jeg har kikket både på dette, og en hel del av de andre krypdyrbildene dine. Til dels meget bra utført alle sammen, så også dette.

 

Men det er en ting som slår meg både her og med de andre hvor du har benyttet hvit bakgrunn: jeg synes det blir en tanke for sterilt, spesielt med tanke på at vi har med dyr å gjøre her. Jeg ser at Autodidact har vært inne på det samme i en post her, jeg ville også vurdert en bakgrunn med en noe mørkere tone (nå skal det ikke så mye til at det blir mørkere enn blendende hvitt da men...). Det går i alle fall an å eksperimentere litt med det.

 

Bortsett fra denne ene innvendingen synes jeg at ideén både er morsom og som sagt godt utført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...