sondredh94 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hei, jeg har nettop kjøpt meg en seagate freeagent xtreme 1tb hdd. Jeg skal levere inn min bærbare til reparasjon og lurer på hvilket program som er best til å ta full image backup av hele pcen. Har prøvd Acronis Trueimage før men har lest på noen sider at mange synest det er dårlig. og en ting til: hvis reparasjonsfolkene sletter alt på pcen men jeg har tatt backup fra før og gjenopretter den kommer alt tilbake som det var før(register, spill, programmer, drivere, osv)? og enda en ting: hvis jeg kopierer filene på vanlig måte (via explorer) over til extern og jeg avbryter for å skru av pcen eller noe, kan jeg da bare kopiere alle mappene om igjen senere og trykke ignorer alle på erstatte fil vinduet og det vil fortsette fra hvor stoppet forrige gang? Endret 11. desember 2008 av sondredh94 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har prøvd Acronis Trueimage før men har lest på noen sider at mange synest det er dårlig. Acronis Trueimage er ikke dårilg,det beste vil jeg si viss du skal kjøpe noe. Brukt det lenge har ikke hatt en feil. Gratis. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg bruker også Acronis True Image. Det er en serie fjellstabile programmer av et firma med lang erfaring innen denne typen oppgaver og mange fornøyde kunder innen bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har vært innom en del programmer, men den siste tiden har jeg brukt Paragon Drive Backup 9.0 Express. Det er veldig veldig bra, dønn stabilt, kjapt enkelt, og ikke minst gratis. Er knallfornøyd med det programmet! http://www.paragon-software.com/ for å sjekke ut. Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Ok. da skal jeg bruke Trueimage. Men sant absolutt alle filer og innstillinger blir tatt backup av slik at den blir akkurat som før etter at den har vært på reperasjon? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ja. Den kloner disken bit for bit og skaper et image som, når det skrives tilbake, vil være 100% identisk med det opprinnelige systemet. Lenke til kommentar
sondredh94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Ok, takker for alle svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Anbefaler også Acronis True Image. Men over til det du lurer på angående tilbakeføring av backup. Dersom du leverer maskinen inn til reparasjon og så kjører tilbake en full disk backup når du får den tilbake så risikerer du at problemet fortsatt er der. Forutsatt at det er snakk om et software problem eller et driverproblem. Mao risikerer du at maskinen blir helt lik som ved innlevering. Det som da er genialt med en kopi av disken er at man kan koble opp kopien som en ekstra harddisk og så kopiere ut filene man trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå