Nie Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg er noenlunde nyinnflyttet i stavanger, uten verdens beste økonomi, så mange fritidstilbud går dermed ut. Jeg har derimot en interesse jeg gjerne skulle satt ut i live, og det er det å drive med veldedighet. Jeg har drevet litt med det fra før av, innsamling, basarer ol, men da med ett nettverk å støtte meg på, og jeg har kjent til nærområdet og lignende. Men nå skulle jeg gjerne begynt med litt veldedighet i stavanger. Det eneste jeg har klart å spore opp til nå, har vært ting der "ett kristent verdigrunnlag" har vært et kriteritum, og det er meget uaktuelt. Så nå lurer jeg på om noen her muligens har noen tips til meg? Jeg har tidligere jobbet som frivillig i kattehuset i bergen, jeg har stått i kiosk for idrettslag, arrangert basarer/loppemarkeder og hjulpet til med basarer/loppemarkeder. Nå kunne jeg godt tenke meg å prøve noe med mennesker, direkte med de menneskene som trenger hjelp. Helst uten at jeg trenger "et kristent verdigrunnlag". Jeg er absolutt ikke typen man går til for å få noen å be med, kan man si. Det skal nevnes at jeg ikke har noe i mot å støtte en kristen organisasjon, jeg vil bare ikke måtte gi ett veldig kristent intrykk. Og om det har noe å si, så er jeg bare 18. Om enn svært veslevoksen til tider. Hjelp meg? :cute: Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Frivillighetssentralen holder til på Midjord som du kan nå ved å ta S25 fra Stavanger sentrum! Det er Midjordbydelshus kontoret ligger i, men jeg vet egentlig ikke helt hva de driver med. Har vært med en gang og to før, men ikke noe spessielt. Velkommen til Stavanger, forresten! Fyr løs om du lurer på noe Lenke til kommentar
Nie Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Tja. Du sa jeg skulle fyre løs om jeg lurte på noe. Hva faen er den cafe-greia ved siden av det der "Ka då ittepå" huset? Rett "bak" arkaden, rett før begynnelsen av pedersgaten, eventuelt helt i begynnelsen av den? Den cafe-tingen med alle emoene? Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Peders? Sånn asiatisk takeaway sted? Er sjelden jeg henger bak der selv, men peders var eneste cafe-greia jeg tenkte på . Ikke sett at det henger emoer der da.. Eller er det på motsatt side av veien? Lenke til kommentar
Nie Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Motsatt side av veien ja. De har internett, og litt slikt, for det er synlig fra veien. Står internett på en vegg eller noe. Lite, mørkt sted. Masse emoer. Stedet så bra ut, sånn, minus emo-flommen. Lenke til kommentar
Zimmerknaben Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Motsatt side av veien ja. De har internett, og litt slikt, for det er synlig fra veien. Står internett på en vegg eller noe. Lite, mørkt sted. Masse emoer. Stedet så bra ut, sånn, minus emo-flommen. Litt sent svar men^^ sikkert internettcafeen du tenker på. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Tror ikke det, for jeg mener det er ett sted som heter noe ala internettkafeen, og det er vel en veldig lys bygning? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 e-port kanskje? Ligger mer nede ved våge, parallelt ved Sagevik. Det er i såfall en internettcafé hvor du kan game for 40,- timen. Ikke så gode spec's på PC'ene, dårlige skjermer og vond mat. Vært nede tre ganger, tre ganger for mye. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Men de er reddende engler når du ikke har fått fiksa nett hjemme enda og du trenger å sjekke mail Et fett for meg uansett, pappa var like desp etter nett og betalte alt Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Bump og velkommen til Stavanger. Nærmest hver bidige lørdag er det noe veldedighet av et eller annet slag på den åpne plassen mellom kulturhuset og Platekompaniet. Har sett ting som Redd barna, Kirkens nødhjelp og Røde kors der. FOr ikke så lenge siden var det en som sto med et stort kart over Vestbredden og oppfordret til støtte til Palestina. Foreslår at du stikker dit og ser en helg du har fri. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er ikke veldedighet, det er tigging! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kommer vel ann på åssen du ser det!? Dessuten er jo poenget at det skal ende opp hos de trengende. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 De som tigger for Røde Kors tjener hvertfall temmelig mye, og får bonus i tillegg. Enkelte bruker metoder for å gi andre dårlig samvittighet, slik at de selv kan tjene mer bonus. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Samme kan det være. Jeg ville iallefall brukt plassen mellom kinoen og Platekompaniet som utgangssted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå