HowieG Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei Startet laptop'en i går og etter en ekstra lang oppstart koblet den ikke opp på nettverket hjemme. Fikk en lang feilmelding da jeg brukte repair funksjonen i Vista, men den kunne ikke fikse problemet. Etter å lest litt på ulike forum så slettet jeg noen filer i registeret, da ble oppstarten vanlig og nettverkskortet funket. Klarer nå å koble til nettverket og alt virker greit, men kommer fortsatt ikke på internett. Har reinstallert nettverkskort driver, og prøvd det meste. Har en Mac som nettet funker fint på. Dagen før dette skjedde avinstallerte jeg et prog kalt Bonjour, leste at noen hadde fått problemer etter å ha kvittet seg med det. Her er skjermdump etter å ha skrevet: ipconfig/all. Ser ut som den ikke klarer å finne noe DNS suffix... Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
HowieG Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Virker som Vista har problemer med DNS serveren. Vista viser at maskinen er koblet opp på ruteren og internett, men fortsatt ikke noe respons. Har oinget nettverks adresser i dos uten noe. Pinget også en ip adresse og da virker det som maskinen er på nett. Noen forslag hva som kan være greia..? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Regner med du har prøvd å deaktivere og avinstallere nettverkskontrolleren, restarte og så prøve å legge den inn på nytt igjen? Lenke til kommentar
HowieG Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Ja har prøvd det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Prøv å bruke en system restore til et punkt hvor du ikke hadde innstalert bonjour. Lenke til kommentar
HowieG Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 prøver en system restore nå. problemet skjedde etter jeg avinstalerte bonjour, vet ikke om dette er greia men... Lenke til kommentar
HowieG Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Da virker det som Vista funker igjen etter system restore, takkar... Er det noe spesielt man bør gjøre etter en slik restore? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Nei egentlig ikke. Programmet tar jo vare på dokumenter og slikt, men noen programmer kan jo være avinstallert p det tidspunkt du gikk tilbake til, men mener det er hovedsakelig windows oppsettet som fikses på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå