Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nett tilkoblingen i Vista

Anbefalte innlegg

Hei

Startet laptop'en i går og etter en ekstra lang oppstart koblet den ikke opp på nettverket hjemme.

Fikk en lang feilmelding da jeg brukte repair funksjonen i Vista, men den kunne ikke fikse problemet.

Etter å lest litt på ulike forum så slettet jeg noen filer i registeret, da ble oppstarten vanlig og nettverkskortet funket. Klarer nå å koble til nettverket og alt virker greit, men kommer fortsatt ikke på internett. Har

reinstallert nettverkskort driver, og prøvd det meste. Har en Mac som nettet funker fint på. Dagen før dette skjedde avinstallerte jeg et prog kalt Bonjour, leste at noen hadde fått problemer etter å ha kvittet seg

med det. Her er skjermdump etter å ha skrevet: ipconfig/all. Ser ut som den ikke klarer å finne noe

DNS suffix... Håper noen kan hjelpe.

post-79638-1229015701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som Vista har problemer med DNS serveren. Vista viser at maskinen er koblet opp på ruteren og internett, men fortsatt ikke noe respons. Har oinget nettverks adresser i dos uten noe. Pinget også en ip adresse og da virker det som maskinen er på nett. Noen forslag hva som kan være greia..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...