Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har skulka før, og nå slår det tilbake!

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Poster denne her, da jeg ikke fant et annet sted å poste eet.

Rundt i midten av denne terminen, ble jeg brått skikkelig skolelei, og skulket 1 og en halv dag. Jeg begynte å tenke på konsekvensene jeg kunne få, og sluttet umiddelbart. Nå i etterkant angrer jeg på dette. Idag sa kontakt læreren vår at imorgen må vi komme med glosebøkene våres, så sjekkes det opp mot fraværet på fronter om alt er på plass. Med mine 1.5 dag ugyldig, lurer jeg på hva jeg skal gjøre.

1. Late som jeg er syk, og håpe at jeg slipper å vise det frem.

2. Si det til mamma/pappa og få kjeft og melding

3. Bare møte opp og se hva som skjer.

Går forresten i 10. Klasse.

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel strengt tatt ikke så veldig stort problem å ha fravær på ungdomskolen. Jeg oppfordrer absolutt ikke til det, men bortsett fra å si ifra til foreldrene dine, er det ikke mye de kan gjøre så lenge du møter opp på de evalueringene de har.

I utgangspunktet er det ikke noe stort problem med fravær på ungdomsskolen. Fravær er fravær, dvs det skilles ikke på gyldig/ugyldig på karakterkort/vitnemål. Det som derimot kan skje, er at ugyldig fravær (skulk) får konsekvenser for ordens-/oppførselskarakteren, og det er jo lite stas..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Vi må ha meldig for at det ikke skal bli ugyldig.

Alt er bra sålangt, har ikke mottat noe brev i posten eller sint telefonsamtale fra mamma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...