cFc Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har vista, en 1 år gammel Acer Aspire 5920G. Med Vista Home Premium. Jeg har Avast anti-virus og Kjører Windows Defender, brukerkontroll og alt det der. Jeg har feilsøkt og defragmentert pcen, og kjørt det fikseprogrammet som man kan kjøre når man starter pcen flere ganger, på både C og D. Likevel fortsetter pcen min og fryse totalt, det vil si at jeg kan bevege på musa, men ingenting skjer når jeg trykker på noe som helst, og alt stopper å funke. Nedlastinger på Bitlord stopper, Klokka nede til høyre stopper, alt som krever prossesor stopper, ikke engang kan jeg åpne oppgavebehandling ved hjelp av ctrl-alt-delete elelr ctrl-shift-esc. Dette skjer på helt tilfeldige tidspunkter virker det som, da jeg for eksempel, uten at jeg kjører noen andre programmer, kan oppleve at jeg må skru av pcen 3 ganger bare for å få sett en DVD. Eller at pcen klikker når den står på selv om jeg er borte og bare Bitlord kjører i bakgrunnen. Noen som har peiling på hva dette kan være, hvis dere trenger mer info er det bare å si ifra. Å formatere vil nok meste sannsynlig reparere dette tror jeg, men det kan jeg ikke i og med at jeg ikke har en vista cd tilgjengelig, og har i all min visdom ikke giddet å lage en back-up cd. Takker for hjelp! Et lite spørsmål, burde jeg kanskje bytte til AVG antivirus? Muligens det vil kunne finne noe tullball på pcen min som Avast ikke finner. Og jeg har kjørt virussøk fra boot, uten at det skjedde noen mirakler av den grunn. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Se om Cpuviften kjører slik den skal? Sjekk Temp med Coretemp.. Er den varm, vil PC`en slå seg av automatisk. Hvis den er varm: Sjekk at viften står ordentlig på, hvis ikke ville jeg sterkt vurdert ny kjøling. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har nøyaktig samme problem. har en acer 5920g. er den versionen med blu-ray å ati 3470 skjermkort. finner ikke ut hvordan det skal løses. Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 -.-' Varme er nok ikke noe problem her. Bærbare datamaskiner skrur seg som regel av hvis prosessoren når for høy varme. Flash Bios, dette gjør Pc'en mer stabil what-so-ever, hvis det ikke går kan du stress-teste datamaskinen. OCCT 3.0.4b er meget bra. Den tester PSU, GPU, og CPU. Evt. Kjør en memtest. Dette er mest sannsynelig RAM-relatert problem. Hvis du i tilleg har opplevd BSOD så er det meget stor sjanse for feil på RAM. Så last ned memtest86, kjør det. Hvis du har noen mulighet, gi Ram'en litt mer volt. ikke mye, kanskje 0,10V. Hvis du i tilleg vil teste hardisk prøv WD's program http://support.wdc.com/download/ Lenke til kommentar
cFc Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Varme tviler jeg også på at det er, i værste fall skal pcen bare gå ned til 1 ghz per prossessor, ikke ned til et par mhz som det virker som at den gjør. Rammen kan det være, jeg kjørte Windows minnediagnose uten at den fant noe galt. Jeg kjørte også OCCT i en time uten at den fant noe galt, (så tok det 30 min før den klikket igjen). Jeg kunne ikke teste GPU'en i og med at driveren ikke var helt oppdatert men den er nok ikke skyld i problemet uansett. Bluescreen har jeg ikke opplevd, pcen bare fryser nesten helt totalt, av og til helt totalt. Jeg kjørte enda et virussøk fra boot, og den fant noe Win32:rootkit-gen [rtk] i to filer, en i windowsmappen og en langt nedi call of duty 4 mappene, begge filene het kurl.exe og er nå slettet. Men det var nok ikke noe farlig, iallefall ikke noe som fører til noe slikt. Det programmet du linker til hos WD finner jeg ikke, jeg vet ikke hvilken harddisk jeg har og det programmet fant jeg rett og slett ikke Men takker for forsøk på hjelpen! Jeg flashet den gamle biosen min et par ganger på min stasjonere pc, men hittil har jeg ikke fått gjort det på denne, ettersom at softwaren til pcen er vanskeligere å finne nå som det er en acer bærbar. Endret 12. desember 2008 av cFc Lenke til kommentar
bentch86 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Windows Vista har en funksjon som heter hvilemodus, vet ikke helt selv hva som skjer med dette hender meg også. Du kan prøve og sku av dette og se om det hjelper, gå inn på kontroll panel, trykk strøm alternativer til venstre i sidestolpen trykk på "endre betingelsene for at datamaskin skal gå i hvilemodus" Trykk på rullgardin "sett i hvilemodus etter" og velg aldri. Dette har virket for meg:) Lenke til kommentar
cFc Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hvilemodus er av. Det er ikke den som lager problemet. Lenke til kommentar
Nesten-nerd Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei Det er et vanlig problem og årsaken kan være flere ting. Jeg har opplevd at skermkortet eller strømforsyningen har vært deffekt og forårsaket problemene med at pc en henger. Siden den er 1år gammel har du jo garanti. Lever den inn til rep. Hilsen NN Hvilemodus er av. Det er ikke den som lager problemet. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Har lite lyst, men har vel ikke et valg. Blir kjipt å ikke ha pc en stund Det virker mest som om dette skjer etter at pcen har vært så og si inaktiv en stund, så klarer den ikke å komme igang igjen. Men av og til skjer det mens jeg bruker den aktivt og, så det er ikke en 100 % teori. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Der fikk jeg min første Bluescreen. Det eneste jeg stort sett skjønte av diagnoser som sto der, var Memory management, som sto nesten øverst på en egen linje. Da er det ganske åpenbart at det er noe galt som jeg ikke kan fikse og da går den til reperasjon. Forhåpentligvis får jeg en oppgradert versjon istede for at min går om og om igjen på reperasjon eller at de bytter minne eller noe lignende. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Oppdatert Bios og skjermkort. Har også forandret litt i bios. Satt hdd mode til IDE istedenfor AHCI. Nå stopper den ikke lengre, ser ut som den vil stoppe noen ganger men det blir bare some en liten lagg spike. Har heller ikke hatt bsod etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå