Gunfreak Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Akurrat når jeg ikke trodde jeg skulle få den i dag kom det et DHL bud, han ble litt sliten av å bære 40 kilo opp 3 etasjer fordelt på 3 pakker. Pakken besto av 34 30x30cm plater 28 av de får plasse på bordet mitt. Alle platene er custom laget og tok en måned å lage, og det var etter jeg hadde vært på vente liste i 3 måneder. De kosta tilsammen £550 med frakt. Jeg spiste potetstappe i en måned for å få råd til det. Her er bilder Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sikkert kjempemorro, hva brukes de til? :S Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Til å spille på, man flytter figurer rundt og simulerer slag Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Wow! Det der er imponerende. Flere bilder, takk! Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvordan finner man ut hvem som vinner slagene? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Antar at det er flere måter å spille dette på? Hvordan funker det? Og hva gjør det så gøy? Virker som om dette er et underholdene brettspill hvertfall. Tipper at det nesten slår ludo! Endret 11. desember 2008 av -OleChristian- Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Hvordan finner man ut hvem som vinner slagene? Man finner det ut gjennom å følge reglene i regelbøker og teringer, noen regler bruker poeng system, andre baserer seg på at man må utradere fiendens styrker Antar at det er flere måter å spille dette på? Hvordan funker det? Og hva gjør det så gøy? Virker som om dette er et underholdene brettspill hvertfall. Tipper at det nesten slår ludo! Man følger reglene i en regel bok som er skrevet så den simulerer slag fra den tiden eller krigen, det finnes mange regel bøker for hver tid, så man velger bøker ut fra hva man liker å simulere, kjennerelt sett finnes det ofte 2 type regler, taktiske og stor taktiske, med taktiske flytter man battaljoner eller regimenter rundt på slagmarken, man må passe på formasjoner og slike ting. Da pleier størrelsen på slagene være ca. 1 eller to divisjoner mot hver andre. Battaljoner har fra 200 til 800 soldater, så slagene har ca. 15000-20 000 soldater, men man spiller i skalaer som 1:20 eller 1:30 så 1 figur er 20 soldater, så 15 000 soldater vises som ca. 750 figurer. Den andre er Stor taktisk, her er det hele hærer mot hverandre med alt fra 50-500 000 soldater, her flytter man brigader eller divisjoner rundt, så selv om det er MANGE flere soldater i slaget bruker man ikke så mange flere figurer. Så mens 24 figurer i taktiske spill er ca. 500 soldater i vikrligheten, så er 20 figurer i stor taktiske spill, mange tusen soldater. I stor taktiske spill handler det mer om å plasere brigadene sine på riktige steder, flytte generaler rundt så de kan kontrolere brigadene sine. Igjen er det teringer som bestemmer hvor mye skade de forskjellige formasjonene gjør mot fienden sin. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Stilig! Må bli trangt i leiligheten etterhvert... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Wow! Det der er imponerende. Flere bilder, takk! Som du befaler. Dette er ACW folka mine, driver å maler de om dagen. De er 15mm, som navnet hinter til er de ca. 15mm store Disse er 7YW figurer, franske og britiske, disse er også 15mm, da det er den størrelsen platene ble laget til Stilig! Må bli trangt i leiligheten etterhvert... Ja bordet tar opp halve leiligheten. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Holy S*** :O 550 pund ?! Snart 6tusen det... Kostbare lidenskaper skjønner jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå