Swixcap Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Husker at kjemilæreren våres viste et kult forsøk. Ble ikke en bombe, men en søyle av flamme og knittring, akuratt som bakkefyrverkeri. Husker ikke helt hva stoffet het, men mener den var Kalsiumkarbonat eller noe i den duren. Han smeltet stoffet i et reagensrør og tok en seigmann oppi, og så skjedde magien. Var helt fantastisk å se. Begynte å fundere om det hadde godt an å lage en rakettmotor som gikk på det stoffet, og sukker eller stivelse som den sannsynligvis har reagert med på seigmannen. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sannsynligvis var det kaliumklorat. Du kan finne videoer av demonstrasjonsforsøk med kaliumklorat og seigmann på YouTube. Ganske fiffig. Lenke til kommentar
Forumsordet Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei Klarte ikke å overse din redsel for å miste fingrene og slike ting. Jeg sier ikke at jeg har noe i mot det, men jeg mer selv at tørrisbomber og slike "små" bomber kan fint sprenges i en eller annen bakhage, sålenge det er god sikkerhet. Det er ingen grunn til å være redd for bomben hvis du har lest deg opp om den, og fulgt bruksanvisning til punkt og prikke. Selv når jeg var 7 år hadde jeg nettopp lest om denne tørrisbomben, og hadde lyst til å prøve den. Endelig en dag fikk jeg tak i tørris. Det var noen tullinger som hadde dumpet det på en eller annen grusbane etter 17.mai. Jeg lagde jo så klart en bombe av det. (med tørris og cola). Rista, venta. Så den bulte ut. Gikk bort til den og rista igjen, og kasta.., bulte enda mer ut , kunne ikke dy meg, dum som jeg var gikk jeg bort og rista en siste gang og kasta..., rett etter jeg hadde kasta sprang den..., var heldig som ikke ble døv/blind:D, nå sprenger jeg tørrisbomber som bare det:D, poenget er hvertfall; så lenge du følger en pålitlig kilde til punkt og prikke skal prosjeket gå bra:), (Y) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Mulig jeg høres kjedlig ut... Men hva oppnår man ved å sprenge en tørrisbombe eller lignende? Hvis det i heletatt skulle vært morro, burde jo bomba sprenge noe, f.eks postkasse, katta til nabon eller noe.. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 [...]Hvis det i heletatt skulle vært morro, burde jo bomba sprenge noe, f.eks postkasse, katta til nabon eller noe. Så grunnprinsippet for alt din morro er at det påfører andre smerte, ubehag og/eller kostnader? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Så grunnprinsippet for alt din morro er at det påfører andre smerte, ubehag og/eller kostnader? I utgangspunktet ikke. Jeg ser bare ikke hva som er så morro med å sprenge en bombe uten å sprenge noe. Trenger ikke å være katta til nabon, men noe som ikke påfører andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå