Melkekartong Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei! Har noen flekker jeg gjerne skal fjerne fra glasset i komfyrfronten. Dette kan tas ut og jeg har prøvd både salmiakk og saltsyre. Sistnevnte virker LITT, men det er fortsatt et helvetes stress å gnikke av.. Noen gode råd? Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mr Muscle ovnsrens pleier å gjøre jobben, men det avhenger jo av hvor lenge det har fått sitte. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Skrape? Jeg har hvertfall brukt noe barberbladlignende til å skrape maling av glassruter før, så det kan jo funke. Ellers har du jo alltids avfetting til biler, kanskje det kan funke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Sånn stålskrubb eller hva det heter funker knall. Også er Jif sin kjøkken variant fin sånn generellt sett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Skrubb kan ripe glasset! Bruk en glasskrape til å fjere det meste, og jif el.l. på resten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Og skrape/barberblad-sak til kjeramisk topp får man kjøpt hos alle som selger hvitevarer. Det finnes også en rens til kjeramisk topp som fungerer som Jif skurekrem. Den fjerner det meste av det andre ting ikke klarer, men er ment for finish. Det må også vaskes godt da det legger igjen en hinne på overflaten som sikkert ikke er god som krydder... Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Skrubb kan ripe glasset! Bruk en glasskrape til å fjere det meste, og jif el.l. på resten. Har ikke ripet opp glasset her hos meg hvertfall. Bruker den både på komfyren og platetoppen som også er av glass. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 prøvd å la noe kraftig vaskemiddel som ovnsrens ligge og virke på platen en stund før du skrubber av? Tar litt tid før det virker, hvis ikke er barberblad (blad til stanleykniv eller tapetkniv) kjapt som nevnt over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå