Nistelrooy Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hallo Først av alt; Jeg har absolutt ingen peiling på dette, så hvis det mangler informasjon eller noe er det bare å skrike ut, så skal jeg prøve å fikse det. Jeg har en 42" LCD-tv fra Phillips. Den er HD-Ready, men viser ikke i full HD. Jeg har selvsagt lyst på en Blu-Ray spiller nå. Men til spørsmålet: Er det noe vits i å gå over til Blu-Ray når tv-en ikke viser i full HD? En venn av meg mente at det var like greit å bare bruke en vanlig DVD-spiller, da det ville gi like bra bilde. Hvis noen kan forklare dette hadde det vært fint. Hvis dere må vite akkurat hvilken tv jeg har kan jeg finne det ut. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Ja, det er vits og gå over til Blu-ray selv om du ikke har Full HD. Har selv en Playstation 3, og når jeg gikk fra Scart til Hdmi...I was like Dessuten er det ikke SÅ stor forskjell på full HD og HD-ready. Hovedforskjellen er vel 1080i og 1080p (i = Interlaced og p = Progressive scan Men oppløsningen er den samme på 1080i og 1080p! Endret 11. desember 2008 av Applebee Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ja, så lenge tv'en din har hd er det stor vits. Er som natt og dag på BD og DVD. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du merker stor forskjell på "bare" 720p. Og på en 42" er det uansett ikke store synlige forskjellen mellom 720p og 1080p i min mening. Kjøp Blu-ray-spiller, kjøp The Dark Knight - kos deg! Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Takker for svar. Da skal jeg gå til innkjøp av Blu-Ray spiller i nærmeste fremtid. Hadde vært litt surt om jeg måtte kjøpt ny tv, da den kostet 17 000,- for et og et halvt år siden. Men trenger jeg kun å kjøpe Blu-Ray spiller, eller trenger jeg noen ledninger i tillegg? Og noen gode forslag til hvilken spiller jeg bør kjøpe? Min bror mener det ikke er så viktig, fordi Blu-Ray er Blu-Ray, og at jeg derfor bare kan kjøpe den billigste. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du trenger HDMI-kabel i tillegg (sjekk også at TV-en din har HDMI-inngang, men det regner jeg med). Spillere har jeg ikke så mye peiling på, men du får sikkert en god spiller til en grei penger, trenger neppe kjøpe det dyreste og beste. Jeg bruker PS3 og den fungerer strålende til mitt bruk. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Dessuten er det ikke SÅ stor forskjell på full HD og HD-ready. Hovedforskjellen er vel 1080i og 1080p (i = Interlaced og p = Progressive scan Men oppløsningen er den samme på 1080i og 1080p! Her tror jeg du tar litt feil: TV-er merket HDready har som regel et panel med 768 linjer med piksler, mot 1080 på fullHD. De som er HDready kan ta i mot signal på 1080i, noen av dem også 1080p, men det skalerer de ned til skjermens oppløsning på 768 linjer, mens en fullHD trenger ikke å skalere Bluray-signalet. Det er en ganske stor forskjell i oppløsning. Men sammenliknet med DVD, vil Bluray kunne gi et bedre bilde også på en HDready TV. En DVD har i likhet med standardoppløsning-TV bilder på 576 linjer som må skaleres opp til panelets oppløsning. Bluray har oppløsning på 1080 linjer som må skaleres ned. I teorien vil det siste gi et bedre bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå