Erik_shs Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har nettopp reinstalert windows min. Har en western digital 500g som var koblet til datamskinen da jeg reinstalerte. Og nå når jeg prøver å åpne den, så kommer det opp at det skal formateres. Jeg mister jo alt jeg har hvis jeg formaterer det. Hva skal jeg gjøre for å ikke miste filene jeg har i harddisken? Hjelp meg=) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Brukte du en XP CD uten servicepack da du installerte? Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Erik_shs Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Brukte du en XP CD uten servicepack da du installerte? Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Brukte den cden jeg fikk da jeg kjøpte pcen. Den er xp home edision. Men nå har jeg hurtigformatert den, og alle filmene mine er borte.=( Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du forventer vel ikke at filene skal være enkelt tilgjengelig når du har formatert? Filene er fremdeles på disken, men nå er de litt vanskeligere å få fatt i. Du kan bruke program som GetDataBack. XP CD'er er merket med utgivelsesversjon. Hvis det ikke står noe om Servicepack (f.eks SP1, SP2) så må du ikke bruke den når du har store disker. Lenke til kommentar
Erik_shs Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Du forventer vel ikke at filene skal være enkelt tilgjengelig når du har formatert? Filene er fremdeles på disken, men nå er de litt vanskeligere å få fatt i. Du kan bruke program som GetDataBack. XP CD'er er merket med utgivelsesversjon. Hvis det ikke står noe om Servicepack (f.eks SP1, SP2) så må du ikke bruke den når du har store disker. mener du at det er fortsatt mulig å få tilbake filene? Hjelp meg da er du snill. Nei den er Xp home Edision elrns. Så Harddisken skal ikke være koblet på neste gang jeg reinstalerer.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå