Dexterious Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei, folkens! Jeg vil ha bedre lyd på maskinen. Jeg har en NAD forsterker som jeg kunne tenke meg å koble til PC`en men problemet er hvordan gjør jeg d. 1. Hvordan kobler jeg forsterker til pc`en eller omvendt? 2. Jeg har forsterker og PC, hva mer trenger jeg? Jeg må nesten spørre i samme slengen noe jeg har lurt på lenge. Hva slags spiller må jeg ha for å spille inn musikk fra kassett til pc`en? Går d lixom an å gjøre d med en vanlig kassett/cd spiller? I så fall d går an, hvordan kobles d? -Blir takknemlig av alle svarene jeg får- Hilsen Dexterious Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei, folkens!Jeg vil ha bedre lyd på maskinen. Jeg har en NAD forsterker som jeg kunne tenke meg å koble til PC`en men problemet er hvordan gjør jeg d. 1. Hvordan kobler jeg forsterker til pc`en eller omvendt? 2. Jeg har forsterker og PC, hva mer trenger jeg? Jeg må nesten spørre i samme slengen noe jeg har lurt på lenge. Hva slags spiller må jeg ha for å spille inn musikk fra kassett til pc`en? Går d lixom an å gjøre d med en vanlig kassett/cd spiller? I så fall d går an, hvordan kobles d? -Blir takknemlig av alle svarene jeg får- Hilsen Dexterious Koble fra Line out til AUX på forsterker. Du trenger kabel med mini-jack til audio kontakter. Ja du kan spille av fra kasett til lydkortet. F.eks koble fra kasettspiller med hodetelefon utgang til line in. Er en stund siden jeg gjorde det, men jeg regner med at noen kan rette meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 1: Hvis lydkvalitet ikke er saa farlig er alt du trenger en minijack til rca overgang, ev ledning med minijack i ene enden og rca i andre.. Faas kjoept hos alt fra Biltema til Hifiklubben... Hvis lydkortet ditt har Digital utgang og Nad'en har digital inn, er dette seff aa foretrekke... Du trenger da digital coaxial eller optisk kabel, alt etter hvilken type utgang du har p[ lydkortet... (En Nad amp med digital inn har minst 1 inngang av hver type) 2: en kassettspiller med stereoutgang skulle holde her.. kommer an paa hva slags innganger og utganger du har, men minijack til minijack, eller minjack til RCA skulle fungere greit... 99% av alle lydkort har Line in eller AUX inngang eller noe i den duren som skulle fungere bra til dette formaalet... Skulle ikke vaere vanskeligere enn det... ------------- IgniZtion Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Som han over meg sa, så kobler man fra LINE-OUT eller SPEAKER OUT til AUX/CD/TAPE etc. på forsterkeren med en "3,5mm mini-jack (stereoplugg) til RCA/phono/audio" ledning. Man trenger høyttalere i tillegg Nummer 2. Man kobler inn f.eks headphones eller AUX/OUT elelr noe annet ut-signal fra spilleren til LINE-IN eller AUX på lydkortet. Du sikkert et Soundblaster kort (siden 95% har det), og der følger det emd et program som heter Wave Studio, enkelt og greit å bruke. Skaff f.eks LAME mp3 encoder til å kode til mp3. Hvis du har cd'er vil jeg anbefale deg å bruke WinDAE, Audio Catalyst eller MusicMatch Jukebox til å rippe fra CD-ROM'en. Programmene finnes via et :google: søk. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå