Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av minne

Flimmer

Anbefalte innlegg

Kjøp av minne til:

ASUS A7N8X Deluxe Gold

Dual-Channel DDR 400

3 x 184-pin DIMM Sockets

Max. 3 GB unbuffered PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR RAM Memory (Twinbank)

Hva slags RAM skal jeg kjøpe?

(Jeg vasser ikke i penger) (trenger minst 512mb)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp to slike brikker: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5

du må ha to brikker for å utnytte minne båndbredden disse er billige og bra, koster rundt 400 per stykk. har slike selv og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Kjøp av minne til:

ASUS A7N8X Deluxe Gold

Hva slags RAM skal jeg kjøpe?

(Jeg vasser ikke i penger) (trenger minst 512mb)

Kjøp 2 stk. 256MB PC2700 moduler. De er billige og gir nesten samme ytelse som raskere moduler. "Overklokk" de gjerne fra CL2,5 til CL2, og om du kjører prosessoren på 133MHz FSB, så kan du klokke den litt opp på FSB og kanskje minnet ned til synkron hastighet. Det er lurere å klokke til bedre timinger og synkron hastighet enn usynkron hastighet med dårlige timinger.

Hvis du ikke bruker den integrerte grafikken, så er det ikke noe særlig mye (on noe i det hele tatt) å vinne i ytelse på å bruke dual minne. Du kan oghså fint vurdere å kjøpe 1 stk 512MB PC2700-brikke.

Lenke til kommentar
Jeg har også en twinMOS 512mb PC3200, og lurer på om at jeg skal kjøpe en til...... trenger jeg det???

passer det seg ikke at jeg kjøper en 256mb brikke til istede for en 512mb brikke til?

Noen har fått kompatilitetsproblemer med 512 + 256 !

Lenke til kommentar
Jeg har også en twinMOS 512mb PC3200, og lurer på om at jeg skal kjøpe en til...... trenger jeg det???

passer det seg ikke at jeg kjøper en 256mb brikke til istede for en 512mb brikke til?

Noen har fått kompatilitetsproblemer med 512 + 256 !

Lenke til kommentar
Det er snakk om noe sånnt som 5% ytelseforskjell med to brikker i stedet for 1. (Les: Poeng med Dual DDR på AMD? )

Men så må du også tenke litt framtidig på f.eks drivere og slike ting.

Tenk bare på AGP4x. Det var så og si ikke noe forskjell på når det ble lansert, men etter som drivere til chipset og andre enheter blir bedre så øker også ytelsen.

Hvor ofte pleier du å IKKE kjøpe ny ram når du kjøper deg et nytt hvoedkort ?

Hvor mye poeng er det da å kjøpe 50% dyrere ram som gir bare 5% bedre ytelse ?

Kanskje du sitter med ditt gamle 4xAGP TNT2-kort og spiller ennå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...