Gå til innhold

Hvor god har Auto-funksjonene blitt?

Anbefalte innlegg

Har et Canon EOS 40D, og har i dag testet det for første gang. Første gang med Speilrefleks i det hele tatt faktisk.

Det jeg lurer på da er hvor gode er disse Auto-funksjonene på kameraene i dag? Altså slippe å justere ISO, Lukker hastighet osv.

Kommer sikkert til å lære meg dette etter hvert, men hva mener dere om alle disse "amatør"-funksjonene?

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autofunksjonene funker greit nok de, men de tar jo ikke hensyn til hva du ønsker å formidle til enhver tid. Og beveger seg sjelden i ytterkantene av hva kameraet kan prestere. Med tiden ville jeg satt kameraet mitt på "P", her kan du enkelt stille ISO ved å trykke på ISO knappen, forandre fokuspunkt ved å trykke på forstørrelsesknappen helt oppe til høyre på kameraet ditt, justere over og undereksponering ved å vri på det store hjulet.

"P" er en slags semi-automatikk som gjør det meste for deg, så den trenger du ikke frykte. Dessuten lærer du masse om både lukker og blender ved å bevege deg dit...

Det viktigste er jo uansett å ta masse bilder, det er jo øyeblikkene vi vil bevare!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...