Nrth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei, jeg gikk nettopp på tross av finanskrisa til innkjøp av en søt liten laptop tiltenkt min kjære farmor på 70 år. Maskinen er billig, og jeg trodde dette kom til å bli en enkel løsnin. Men nei. Det viste seg da jeg skulle starte maskinen. Denne modellen, forøvrig kjøpt hos vår elskverdige elkjpøgigant, blir levert med windows ferdig installert. Alt som skal til er en enkel konfig, som skal ta bortimot en halv time. Jeg følger instruksjonene, og alt ser ut til å gå bra, velger nogsk vista SP1 som blir installert etter planen. Maskinen startes på nytt etter prosessen er ferdig og den vanlige vista oppstartsprosedyren kjøres igang. Siden det er første oppstart skal ting konfigureres, slik som de altid må, men denne konfigurasjonen så ut til å drøye i lengste laget. Etter å ha ventet to timer med eneste beskjed om at konfigurasjonen av windows fortsetter... eller noe tilsvarende ble jeg mistenksom, og la merke til at den lille vista ''tenke'' sirkelen var sluttet å spinne, dette pleier å være ensbetydigende med at maskinen rett og slett har sluttet å tenke. Etter en halv time der jeg lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette besluttet jeg meg for å prøve en restart (altså, power off/on, eneste jeg kunne gjøre på det tidspunkt). Da windows startet oppigjen fikk jeg den vanlige skjermen med alternativer om sikkerthetsmoduser og normal oppstart. Velger normal oppstart ( har for anledningen prøvd de andre også) men når windows prøver å starte opp får jeg beskjed om at konfigurasjonen av windows ikke ble gjennomført og at jeg må starte maskinen på nytt og begynne konfigurasjonen omigjen. Vel og bra, hvis jeg nå ennå hadde hatt dette alternativet... Er frustrert og hjelpeløs ovenfor dette problemet, der jeg har kun nokså amatørmessige data egenskaper, sitter i kø på en helpdesk fra helvete, men har mer tro på dere! Håper noen kan hjelpe meg med dette, tusen takk, god jul:) Lenke til kommentar
jaaha Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har det samme problemet.. Hvordan løste du det? Lenke til kommentar
EiLoFi Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har samme problem som deg med nyinnkøpt acer. Hvordan fikk du løst problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå