levlex Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Gjør det mulig å bruke musikken der du vil. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Med tanke på at Comes With Music nettopp gir brukere tilgang til millioner av låter ubegrenset, er fullt frislipp på beskyttelse trolig det verste marerittet platebransjen kan få nå rett før jul. Akkurat dette marerittet har de jo allerede med fildeling. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Misvisende overskrift, trodde det var Nokia som hadde tatt til vettet.. Men det skulle bare mangle, musikken man har fått tak i på lovlig vis må man jo få gjøre som man vil med!!! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ja det var påtide at noen fjernet DRM. Pirater blir uansett ikke påvirket av det Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) DRM hindrer kun lovlydige musikk-kjøpere fra å bruke musikken slik man burde (feks overføre til konkurrerende mediaavspillere). Endret 11. desember 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sigmund_Freud du glemte at DRM også øker priser av varer. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hva er så heftig med den DRMen dere snakker om? Jeg syntes den hørtes helt fornuftig ut.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Men det er til syvende og sist brukeren som gjør noe ulovlig, ved å bryte avtalevilkårene for Comes With Music ved å strippe musikken for DRM-beskyttelse. Vi følger Norges Lover, ikke Nokias avtalevilkår, og lovene varierer fra land til land. I Norge er vel ikke dette ulovlig. Åndsverksloven §53a: Det er forbudt å omgå effektive tekniske beskyttelsessystemer som rettighetshaver eller den han har gitt samtykke benytter for å kontrollere eksemplarfremstilling eller tilgjengeliggjøring for allmennheten av et vernet verk. MEN: Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr. Så å fjerne DRM fra musikk og video (til privat bruk) skal ikke være et problem i Norge. Endret 11. desember 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Med tanke på at Comes With Music nettopp gir brukere tilgang til millioner av låter ubegrenset, er fullt frislipp på beskyttelse trolig det verste marerittet platebransjen kan få nå rett før jul. Akkurat dette marerittet har de jo allerede med fildeling. Ja, pirater har jo full tilgang allerede uansett. AtW Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Hackerne som jobber med slike ting er våre kompiser, de er en av våre forsvarslinjer mot frekk og irriterende DRM beskyttelse. All ære til dem, jeg er garantert en av de som gir ett blindt øye til deres aktiviteter og peker gjerne DRM kåte produsenter i feil rettning om de spør meg hvor de er For det er det de er... De blir kåte av DRM opplegget, det er den eneste forklaringen på dette hysteriet. Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Tunebite har vært på markedet i mange år. Eneste tunebite gjør, er å rekode musikken din til filer uten DRM. MEN, den forutsetter at du faktisk allerede har en gyldig lisens.. Så å presentere dette som ett "hack" mot nettbutikken til Nokia, er vel i mine øyne kun for å få lesere til å lese artikkelen.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Du kjøper en telefon hvor innbakt i prisen kan du laste ned så mye musikk i et helt år, døgn ut, døgn inn, på hytta, hjemme, jobben, gratis rett ned på mobilen. Å prestere å klage på at man ikke kan sende denne musikken rundt i hytt og pine forstår jeg ikke helt, men burde vært en mulighet til å kjøpe fri hver sang for f.eks. 3-4 kr. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 tunebite er jo gammelt, har brukt det i ca 2 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg